2.1

The Wandering Earth

När solen håller på att dö ut går världen samman för att över hela jorden bygga gigantiska motorer för att föra jorden ur sin bana. Resan verkar dock gå mot sitt slut när Jupiter kommer i jordens väg.

Originaltitel Liu lang di qiu
Alternativ titel Liulang diqiu
Regissör Frant Gwo
Manus Frant Gwo, Gong Geer, Junce Ye, Yan Dongxu, Yang Zhixue
Genre Action, Drama, Äventyr, Science Fiction, 2010-tal
Skådespelare Qu Chuxiao, Jacky Wu Jing, Ng Man-tat, Zhao Jinmai, Li Guangjie, Mike Sui, Arkadij Sjarogradskij, Qu Jingjing, Zhang Yichi, Li Hongchen, Lei Jiayin, Jiang Zhigang, Zhang Huan, Yang Haoyu

2021-03-08
Jaa du, vad ska en säga om det här? Filmens kanske största nackdel är att den är så otroligt dålig på att etablera vad det är som faktiskt görs vilket gör att många spännande actionsekvenser saknar nerv. "Gå dit och gör X så går vi hit och gör Y" måste liksom faktiskt ha lite etablerande parametrar för att spänning ska kunna byggas upp. Karaktärer, relationer och typ allt annat är väl som det här men filmens oförmåga att faktiskt orientera actionsekvenserna är där en sån här film faktiskt behöver vara bra för att funka. Sen är den ändå lite intressant, väldigt snygg, ganska underhållande osv. Den må vara otroligt fånigt dum men på ett sätt som ändå funkar. En slätstruken tvåa.
Halofreak92swe
2019-05-11
Snyggt gjord och otroligt häftig idé! Den är dock lite för hastig, hade kunnat vara lite längre med lite lägre tempo i början.
PeterTheW
2019-05-08
Snyggt gjord och gillar handlingen, ologisk eller ej. Det är häftigt världsbygge. Dock är den på tok för utdragen och haltar på många sätt.
Paramis
2019-05-05
De slarvade verkligen bort denna. Rörig handling från första start.
zallaxx
2019-05-04
Helt okej rulle om man förväntar sig kinesisk kvalité, dvs jämställd med asylum kvalité. Så 4a på asyluymskalan för att filmen har en ganska intressant story och en hel del ögongodis.
Marrudin
2019-05-02
Såg vid första anblick intressant ut men visade sig vara fruktansvärt dålig. Detta är verkligen skräp rakt igenom!