2.2

The Watcher

En bestialisk seriemördare härjar i Los Angeles. FBI anlitar kriminalpsykologen Joel Campbell, för att kartlägga mördarens profil. Campbell misslyckas och nedbruten över att han inte kunnat stoppa mördaren flyttar han till Chicago. Här lever han som ett nervvrak och den enda som kan få honom att stiga upp om mornarna är terapeuten Polly. När plötsligt den ena kvinnan efter den andra i staden faller offer för en mördare, känner Campbell genast igen förövarens tillvägagångssätt och inser att seriemördaren följer i hans fotspår. En kuslig katt-och-råtta lek tar sin början, där polisens agerande eggar mördaren till nya brott.

Originaltitel The Watcher
Regissör Joe Charbanic
Manus Clay Ayers, David Elliot (III)
Genre Kriminalare, Thriller, Mysterium, 2000-tal
Skådespelare Keanu Reeves, James Spader, Marisa Tomei, Ernie Hudson, Chris Ellis, Robert Cicchini, Yvonne Niami, Jenny McShane

Nintendo64
2017-09-22
Är generös och sätter en svag 3a.
2016-11-26
Bra och spännande film med bra skådespelare.
2014-10-26
Jag brukar ha stort tålamod när det gäller filmer om seriemördare men här glimtar det till alldeles för lite för att för att vara bra. Blir rätt segt ibland.
Jonatanh
2012-04-15
Lam och riktigt ful standardthriller som känns extremt billig men ger oss en alltid lika fantastisk Keanu som på egna axlar höjer filmen till en trea. I en av sina få bad guy roller gör han ett fint jobb med en mörk framtoning av avskalad galenskap. Märkligt att välja Rob Zombies 'Dragula' från The Matrix som inledningsmusik. Men det är bara en detalj i den strida ström meta-magi som Keanus karriär bjuder på.
Tobetobbs
2011-08-10
Det mesta dåligt. Lite småintressant huvudkaraktär dock.
arruba
2011-06-22
Träig och frukansvärt ointressant. Detta är enbart skräp! Håll er borta gott folk.
AddeColciago
2011-06-19
Standardthriller med en osedvanligt uttryckslös Reeves. Lämnar inga avtryck.
MrMario
2010-05-08
Nja inte bra
dawnofpagolia
2010-02-13
Först blev jag chockad av Reeves som bad guy, gillar att hjälten är så pass alkis... men nej, ingen höjdare till film.
2010-02-09
Helt okej, men känns platt och B på ett sätt som är lite synd. Keanu Reeves tycker jag är riktigt dålig som seriemördare. Helt fel roll för honom. Den har annars ett par kvalitéer som förvånade mig, musiken t.ex. var bitvis riktigt passande och kunde lyft filmen till nya nivåer om den inte hållits tillbaka av sin B-iga platthet.