3.1

The Waterdance

En ung romanförfattare blir förlamad efter olycka och lär sig att anpassa sig på ett rehabiliteringshem med patienter ifrån olika befolkningsgrupper.

Originaltitel The Waterdance
Regissör Neal Jimenez
Manus Neal Jimenez
Genre Drama, 90-tal
Skådespelare Helen Hunt, William Forsythe, Wesley Snipes, Eric Stoltz, Elizabeth Peña, Grace Zabriskie, William Allen Young, Tony Genaro, Kimberly Scott, Elizabeth Dennehy, Starletta DuPois, Fay Hauser, Tai Thai, Barbara Alyn Woods

92axha10
2014-03-31
alla i filmen är bra i respektive roll och de fungerar bra tillsammans. Jag blev överraskad åt humorn i filmen och jag skrattade med många gånger. Den har även några riktigt bra dramatiska stunder som bryter av humorn på ett välskött sätt.
2012-04-13
I de bästa stunderna är den mörkt rolig och rätt så tänkvärd. I de sämsta stunderna är den amerikanskt sentimental och ytlig. Lite för lång, lite för fånig men helt klart sevärd. (7-/15)
jonbo
2008-09-11
Lite lättviktig men har överlag bra skådespelare.
Hypostas
2007-11-21
ha, ha, ha... den var bra
amo
2004-11-22
Jag såg den här filmen på TV4 och de gjorde den absolut värsta översättningsmiss jag sett. Eric Stoltz säger "I used to be a jock, I've spent my whole life working out" vilket översattes med "Jag var bonde förut, jag har arbetat hela mitt liv utomhus". Jag har än idag svårt att låta bli att skratta högt när jag tänker på det.
Plisken
2004-08-25