3.6

Varje gång jag ser dig

Giovana och Leo är bästa vänner och spenderar hela dagarna på sommarlovet tillsammans vid poolen klagande över ungdomens tristess. När skolan väl börjar igen kommer en ny pojke till klassen och de två blir snart tre.

Originaltitel Hoje Eu Quero Voltar Sozinho
Alternativ titel The Way He Looks
Regissör Daniel Ribeiro
Manus Daniel Ribeiro
Genre 2010-tal, Drama, Romantik
Skådespelare Ghilherme Lobo, Fabio Audi, Tess Amorim, Isabela Guasco, Selma Egrei, Eucir de Souza, Victor Filgueiras, Lúcia Romano, Júlio Machado, Naruna Costa

Kayuzuzu
2017-04-17
Väldigt intressant att följa en blind kille i Brasilien. Naturligt spelat manus om kärlek, vänskap och hur det är att vara i gymnasieåldern.
mattarello
2017-04-04
Tack svtplay för att ni visade filmen! Då filmen gick på bio struntade SF som vanligt i att visa den i alla städer. Hrmpf!
mammene
2017-03-22
En film som man bara flöt med i, med motgång och medgång. Hormoner, kärlek och vänskap och en del trubbel, precis som det är att växa upp.
okidoki
2017-03-18
Finlir av högklass.
KyLLo
2017-03-17
Baserad på kortfilmen I Don't Want to Go Back Alone. Den finns på nätet.
ASSFACE
2015-04-22
Fin kärlekshistoria som engagerar.
quiteamesshuh
2015-04-12
Genuint hjärtevärmande utan att bli sötsliskig. Har svårt att rationellt förklara min kärlek för den här filmen. Brukar vanligtvis inte vara den som strör femmor omkring mig men i det här fallet kan jag inte annat.
Sznax
2014-11-14
Väldigt trevlig film som lyckas riktigt bra balansera mellan att vara trevlig och mer seriös. Här finns ett antal scener som är för klichéetyngda men det bärs upp av tre välskrivna huvudkaraktärer. Dock är kanske slutet lite väl enkelt. Betyg 5.8
filmfreak1
2014-11-10
Inte i närheten av en fyra eller en femma för den delen, alldeles för många saker att småstöra sig på. Men i det stora hela fin, väldigt fin faktiskt.
JanneN
2014-11-09
Den här filmen får en stor femma av hela mitt hjärta ...