3.1

The We and the I

En eftermiddag på bussen på väg hem från skolan. Tonåringar bråkar, blir sams, pratar allvar och skämtar, medan en och en droppar av.

Originaltitel The We and the I
Regissör Michel Gondry
Manus Michel Gondry, Jeffrey Grimshaw, Paul Proch
Genre Drama, 2010-tal
Skådespelare Michael Brodie, Teresa Lynn, Raymond Delgado, Jonathan Ortiz, Jonathan Worrell, Alex Barrios, Laidychen Carrasco, Meghan Murphy, Chenkon Carrasco, Jacob Carrasco, Konchen Carrasco, Raymond Rios, Kenneth Quinones, Manuel Rivera, Brandon Diaz, Mia Lobo

LillaBlåaMus
2020-03-13
En händelserik historia är inte nödvändigtvis underhållande. Tog sig mot slutet.
KyLLo
2019-01-18
Är du en som stör dig på livliga och kaxiga ungdomsgäng på bussen? Då kan det här bli en påfrestande resa. Men det är samtidigt tur för underhållningsvärdet att det händer något. Filmen för vissa tankar till när jag åkte samma skolbuss varje dag i grundskolan. Alla på bussen kände alla mer eller mindre och det var alltid liv och rörelse om eftermiddagarna. Barnen var även lite kompis med chauffören. Filmen var störande i början, men efter ett tag vande jag mig och kände mig lite som en medpassagerare. Jag gillade att den var så pass närgången att det med lätthet gick att utläsa varningsetiketterna i bussen. Det underliga var bara att resan verkade så lång. Som att den började på eftermiddagen och slutade på natten, men utan att lämna stan.
fridenpaden
2014-03-10
Kul försök men når inte ända fram. Vissa delar är verkligen inte bra, andra är rätt okej. Se "Get on the Bus" istället.
AlbinWesley
2013-12-10
Karaktärerna växer, och allt känns så oerhört naturligt. Maneren både leder och följer intrigen, den skapar som en symbios. Även om den tappar fokus vid några tillfällen är den välberättad och en fröjd att se. Och så är man ju svag för de få scener där Gondry i vanlig ordning varit extra lekfull med modellbyggande och så vidare.
xkattenx
2013-01-25
Kul att Gondry bryter sin inkörda stil. Synd att det inte är en så kul film.
stgurgel
2012-12-18
Inget fel på filmen, men en fruktansvärd upplevelse att behöva se den
Sznax
2012-11-08
Till en början jobbig och utan någon som helst känsla alls, men manuset och karaktärerna utvecklas oerhört bra. mot slutet av filmen så är den faktiskt riktigt bra. Gondry lyckas skapa en väldigt dynamisk miljö av bussen och fantasi/dröm-sekvenserna är underhållande gjorda. Betyg 5.3
KimEkberg
2012-11-07