3.7

The Weather Underground

Dokumentär om den underjordiska rörelsen "The Weathermen Underground", som under 60- och 70-talet med lagliga och olagliga medel protesterade mot Vitenamkriget.

Originaltitel The Weather Underground
Regissör Sam Green, Bill Siegel
Genre 2000-tal, Dokumentär

Florian1978
2015-04-19
Intressant dokumentär som på ett bra sätt förklarar rörelsen "Weather Underground"
Bumsi
2013-08-29
Gav mig inblick i en helt ny värld. Gjorde det på ett sätt som fångade mitt intresse och sög in mig. Klockren dokumentär!
Rune2000
2013-05-15
Dokumentär som handlar om ett intressant ämne men lyckas inte att förmedla det fullt ut. Bra men tyvärr inte mer.
Zebulonm
2010-11-15
En rätt intressant dokumentär..............
RaketPojken
2010-08-19
hyfsad intressant dokumentär bättre än kidnappningen av Patty Hearst
cred2winona
2010-03-06
dagens ungdom har mycket att lära.
consumedmind
2009-09-04
inspirerande och mångfacetterat. bra intervjuer med dom inblandade i nutid då dom ser tillbaks och reflekterar över varför deras metoder inte hade den effekt dom önskade, men att flera av dom ändå inte skulle ha det ogjort.
ninja
2009-04-08
Provocerande konventionell talking heads-dokumentär med ett gäng gråa män och en lesbisk kvinna som berättar om sin vilda ungdom då de 1.) provade knark 2. ) sprängde några bomber och 3.) gick "underground" och bara åt gröt i en månad. Det här känns inte så reaktionärt.
Rojk
2006-09-30
Mycket bra film som visar på att makten att förändra samhället ligger i arbetarnas händer och inte studenternas.
Läskientekopp
2006-07-29
En helt klart intressant dokumentär, även om dom flesta av dom kändes som flummiga medelklassbarn, som dessutom ångrar vad dom gjorde idag (!). Men att det dessutom handlade så pass mycket om Black panthers höjde verkligen dokumentären.