2.7

The Wedding Ringer

För varje man som ska gifta sig finns en hel del att ta hand om före den stora dagen. Men oavsett hur stressigt det kan bli så kan han vara säker på en sak: grabbgänget. Hans best man och övriga marskalkar tar hand om allt, från svensexan till talet på bröllopskvällen. Det är grabbgänget som betyder något när det gäller ? och det är grabbarna som den älskvärde, men lite tafatte, blivande brudgummen Doug Harris aldrig har haft. Om han inte vill se ut som en idiot framför sin blivande brud är det dags för honom att skaka fram ett gäng vänner fortare än kvickt.

Originaltitel The Wedding Ringer
Regissör Jeremy Garelick
Manus Jeremy Garelick, Jay Lavender
Genre Komedi, 2010-tal
Skådespelare Josh Gad, Kevin Hart, Kaley Cuoco, Olivia Thirlby, Ken Howard, Mimi Rogers, Jenifer Lewis, Affion Crockett, Jorge Garcia, Alan Ritchson, Aaron Takahashi, Dan Gill, Colin Kane, Corey Holcomb, Ignacio Serricchio, Joe Namath, Nicky Whelan, Cloris Leachman

Portugallien
2017-12-17
dafreakish
2017-03-09
Det här är egentligen inte särskilt bra eller särskilt fyndigt, men tack vare en Hart som bara blir roligare och roligare håller filmen hyggligt. Några höga skratt dyker upp då och då och den annars skrikige Gad är också hanterbar denna gång. Till skillnad från många andra som kommenterat filmen hatar jag dock den fåniga Lost-referensen i slutet. Snudd på trea trots allt men manuset är för dåligt för att höja betyget.
GrandMaster_E
2016-04-29
Finns något där ibland men mest är det dumt och dessutom rätt så förargande. Sista repliken är dock (som så många skriver) rätt kul.
2015-09-18
En komedi som förtjänar större uppmärksamhet än den fått av den enkla anledningen att den faktiskt är rolig. Kevin Hart och Josh Peck levererar i huvudrollerna och har en bra kemi tillsammans. Kul och underhållande. Filmens sista replik är helt underbar. 3+
Tuuna
2015-09-08
Alldeles för mycket stereotyper, sexism och klyschor. Glömmer bort att jag inte gillar Kevin Hart filmer mellan varven men hans deltagande är ett dåligt omen
saforcada13
2015-08-08
Som en variant på Hitch med Will Smith, men som inte når riktigt lika långt. Ibland lite b-stuk, men i stort sett en skön majsrulle. Hade fått betyget 2 jämfört med Hitch's 3:a, men sista scenen med den avslutande publikflirten fick mig att klappa högt i salongen och höja denna till en trea; vilket för mig betyder absolut sevärd!
filrob88
2015-07-21
"Skräpkomedi" som är klart bättre än genomsnittet. Det är dumt men sällan till den grad att det blir störande och bitvis riktigt roligt. Perfekt för de dagar man är sugen på nåt lättsamt och kul.
LXMBRG
2015-06-23
Dum men smårolig, trots allt. Och man älskar ju "Lost"-referensen i slutet...
vicidoman
2015-06-22
En klassisk semikul komedi som jag alltid brukar ge 2. Men den här får faaan en 3:a, enbart på grund av sista repliken som var fantastisk.
BrutusBeefcake
2015-06-10
Första 30 minuterna är faktiskt bra och lovande, man skrattar en del och det verkar bli en mysig men hyfsat annorlunda historia. Men sedan kommer klyschorna haglandes och den någorlunda trevliga humorn blir bara sämre och barnsligare, enda ned till kiss&bajs-stadiet som inte passar här alls. Sedan som varje bröllopshistoria så skall det finnas en elak svärfar och alla skall vara rika, helskotta rika, så rika så att man aldrig ens behöver titta på en prislapp, så det kan bli ett storslaget och fint bröllop, så som det är i "verkligheten". Herregud...(3/15)