2.5

The Wendell Baker Story

Wendell Baker, en före detta fängelsekund, får efter frisläppandet jobb på ett ålderdomshem. Där hjälper han gamlingarna mot den onda översteläkaren, samtidigt som han försöker lappa ihop förhållandet med ex-fickvännen.

Originaltitel The Wendell Baker Story
Regissör Andrew Wilson, Luke Wilson
Manus Luke Wilson
Genre Drama, Komedi, Romantik, 2000-tal
Skådespelare Luke Wilson, Seymour Cassel, Eddie Griffin, Kris Kristofferson, Eva Mendes, Harry Dean Stanton, Owen Wilson, Will Ferrell, Billy Joe Shaver, Jacob Vargas, Azura Skye

Skapad 2019-10-29 av
Svart komedi med Luke Wilson i huvudrollen. Han står också för manus och regi. Mycket säregen film som kräver engagemang. Wendell Baker (Luke Wilson) är en mycket godhjärtad fånge som precis ...   Läs mer »

dudson
2020-07-06
Skönt knäppt/wrickad rulle med många..kända komiker inblandade%)%) Ingen favo kvalite film precis men den gjorde denna tråkiga Måndag så mkt..skojsigare#)
Christofer
2019-04-30
Manus av Luke Wilson, vilket förklarar en del faktiskt. Fotot överlag gav sken av att vara tidigt 90-tal. Fånig dialog dessutom och riktigt uselt skådespeleri från alla håll. En valpig Owen Wilson och en Luke Wilson och Will Ferrell som gör samma roller för femtielfte gången.
KyLLo
2018-05-20
Lättsam film. Jag gillar den här typen av filmer som är välbalanserade och inte för överdrivna eller fåniga, men heller inte för PK och förutsägbara.
Spidde
2007-12-11
Som ett ganska dåligt avsnitt av My name is Earl, så det får bli en svag tvåa.
herbertz_johan
2007-11-12
lite tråkigt precis i slutet

2007-09-09
Skum humor. Det är som att regissörerna Wilson försöker göra Tennenbaums-humor utan att klara av det. Och för icke-trovärdiga karaktärer.
Sandokan
2007-08-14
Svag början drar ner betyget. Andra delen av filmen är riktigt bra
lill_b
2007-08-14
Jag ger filmen i trottsallt en trea. Filmen uppbyggnad var tämligen svag och långsam men det är en bra feelgood film i sann hollywoodanda och filmen knyts ihop på ett bra och fint sätt. Ok film.
St_affan
2007-08-13