3.6

The White Stripes Under Great White Northern Lights

År 2007 turnerade mytomspunna amerikanska duon White Stripes i Kanada. Förutom att spela på vanliga arenor utmanade de sig själva och spelade på bussar, kaféer och hos indianstammars äldste. Musikvideoregissören Emmett Malloy följde bandet och lyckades fånga både den speciella turnén, konsertversioner av bandets minimalistiska, råa, bluesinfluerade rocklåtar och den särskilda relationen mellan den utåtriktade Jack White och den inåtvända Meg White. Filmen använder sig av bandets konceptfärger: rött, vitt och svart.

Originaltitel The White Stripes Under Great White Northern Lights

2014-02-15
Bra och intressant kemi.
ninja
2011-07-10
Irriterad på Meg? Jag blev bara kär och önskade att hon sluppit White Stripes-rollen tidigare. Lätt för Jack att ha mycket energi när han vaknar upp med nybryggt kaffe och jättejättedyr kola varje morgon. Stackars Meg som stått ut så många år med hans självupptagenhet.
Condorito
2010-03-30
Helt fantastiska live, men hade hellre sett mer intervjuer.
rowe
2010-02-01
Fantastiskt fantastiskt fin! Ett måste för alla White Stripes-fans. Den får en fyra mest för att jag hade velat ha mer intervjuer och mindre konsert-material.