2.3

Oss torpeder emellan 2

Efter att ha iscensatt sin egen död, lever den beryktade yrkesmördaren Jimmy "The Tulip" Tudeski nu ett lugnt liv i skymundan, med hälsosamma intressen. Men en dag bankar en gammal "vän" på dörren, den panikslagne Oz, som desperat ber om hjälp att rädda sin fru som kidnappats av den ungerska maffian. Nu tvingas Jimmy och Oz gå ännu längre än någonsin förr och vidta extrema kraftåtgärder för att sätta skurkarna ur spel för gott!

Originaltitel The Whole Ten Yards
Regissör Howard Deutch
Manus George Gallo
Genre Komedi, Action, Kriminalare, 2000-tal
Skådespelare Bruce Willis, Matthew Perry, Natasha Henstridge, Amanda Peet, Kevin Pollak, Johnny Messner, Frank Collison, Silas Weir Mitchell, Tasha Smith, Tallulah Belle Willis
Filmnummer 19973

vonadel
2016-10-06
Nja, denna satte väl inget större avtryck. Såg om ettan för att se denna. Började se den, men glömde sedan bort att jag inte hade sett klart den. Ok, den har en del roliga scener, men inget bestående. Ganska mycket upprepning från ettan. Hmm, nästan så jag känner mig lite för generös nu när jag ändå ger den en trea. 5/10
gjoob
2016-06-24
Saknar mycket av ettans charm. Manuset är lite sämre, skämten lite tråkigare och karaktärerna lite tröttare.
2014-10-26
Uppföljare med en väldigt trög inledning och man tänker: Usch , ännu en dålig uppföljare men snart sätter det fart och blir mycket roligt och når nästan upp till sin föregångare. Perrys och Willis diskussioner på baren när de är fulla är oslagbar. 3+

2013-10-05
När första filmen nästan fick en 4a i betyg är detta ganska långt ifrån en 3a till och med...en medel till stabil 2a får det bli!
Albion
2013-08-16
En gapig uppföljare som inte alls når upp till den första filmen. Jag har dessutom väldigt svårt för Matthew Perry som bara är konstant påfrestande. Som sagt en kass uppföljare och därmed blir det bara en 2;a i betyg.
annihilat0r
2013-08-05
Uppföljaren "The Whole Ten Yards" är smårolig. Matthew Perry är ett geni, jag beundrar verkligen den där mannen mer och mer. Han har det där som ytterst få har, det där som man inte kan träna fram. Ibland går dessvärre filmen runt i cirklar – står och stampar – vilket gör upplevelsen lite lidande. I övrigt är det en relativt behaglig film att bevittna, mest tack vare Matthew.
WillyV
2013-06-16
Inte fullt så dålig som jag mindes den. Godkänd, då en del fars- och slapstickinslag lockar till skratt.
dudson
2012-09-01
Stressig och rörig svart komedi.Men är ändå en frisk fläkt när det gäller crazy humor och som vanligt äger herr Willys hela filmen..
Jannebanan
2012-05-04
Bedrövlig!!!! Ej värd att kommentera.
Corduroy
2012-02-11
Inte alls lika bra som föregångaren.