1.6

The Wicked

En grupp ungdomar bestämmer sig för att pröva sanningshalten bakom myten om en häxa i skogen. Det dröjer inte länge förrän ondskan väcks till liv i den lilla staden.

Originaltitel The Wicked
Regissör Peter Winther
Manus Michael Vickerman
Genre Action, Skräck, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Devon Werkheiser, Justin Deeley, Nicole Forester, Caitlin Carmichael, Jamie Kaler, Cassie Keller, Chase Maser, Jess Adams, Jackelyn Gauci, Diana Hopper, Carlos Faison, Celeste Risko

dudson
2020-02-01
Typisk hjärndöd fjortis film utan varken själ/hjärta. Lääängeee sedan man blev sååå utråZzzzkad av en film"
janne
2015-03-22
Håller med många andra om att filmen bitvis var lite rörig. Jag tycker den precis orkar upp till betyget tre, för jag satt ju kvar framför TV:n och ville se hur det skulle sluta.
marleey
2014-08-24
Nej nej nej. Uselt. Inte speciellt läskig, vilket är ett stort problem då det ändå är en skräckfilm. Dåliga effekter och dåligt skådespeleri. Stereotypiska karaktärer som är trista.
silvertrain
2014-06-10
En riktigt bra rysare! Även riktigt läskig och spännande. Första scenen är en av mina favoriter bland skräckfilmer. Då det handlar (***spoiler***) ett barn som ska sova och är rädd för vad som finns i mörkret. Resten av filmen gillar jag också. Tycker också (****spoiler igen****) att häxan blir vacker i slutet när hon blir ung. En fyra!
FrökenTeddy
2014-02-03
Ganska bra story och filmen hade god potential i början. Sen blev allt så rörigt och folk bytte plats hela tiden om vem som var "fångad". Dessutom va specialeffekterna hemska. Intressant och ej överdriven kärleksaspekt som jag tyckte va en riktigt bra del a filmen.
sundelius
2014-01-10
Tvingade mig igenom den, men det var ingen höjdare.
DrT
2013-08-18
Lågbudgetskräckis med amatörskådespelate och ett inkonsekvent manus, dock ganska charmig.
2013-07-30
Klassisk story som ändå fick mig att tänka tillbaka till 80-talets sköna skräckisar. Det är ändå lätt att konstatera att den antagligen också funkat bättre för 25 år sedan. Effekterna är dassiga, scenografin är småmysig och den vanliga 80 minuters-intrigen är utdragen till hela 100 minuter. Inte var den det minsta varken bra eller skrämmande, men passerar om man inte har några större krav på sin skräckis.
Zok
2013-06-28
Efter en seg början, så blir det faktiskt rätt bra till slut.
SaraBro
2013-05-19
Spännande förvisso men mer komedi än skräck, löjlig häxa.