2.8

The Wild Blue Yonder

En dokumentärliknande film om rymdresor, framtiden och historien. Vi får följa "The Alien", vars förfäder anlände till Jorden från Andromeda.

Originaltitel The Wild Blue Yonder
Alternativ titel Wake for Galileo
Regissör Werner Herzog
Manus Werner Herzog
Genre 2000-tal, Dokumentär, Science Fiction
Skådespelare Brad Dourif, Franklin Chang-Diaz

Tonti
2018-04-09
Bra idé, men materialet räcker inte riktigt till en långfilm. Har sina stunder helt klart, men slutresultatet känns inte helt gjutet.
Hallkatla
2015-09-29
Tror att filmen på något sätt ska vara "modern konst", men fotot räcker liksom inte till och jag tycker att det saknas information för att man ska köpa "the alien"s historia. Det räcker inte till för att vara en filosofisk film heller. Nej detta fungerade inte för mig.
KimEkberg
2014-12-15
fin men inte helt raffinerad. herz har ju gjort större bedrifter i samma genre.
JimCarrey
2013-05-01
Börjar ganska segt och oinspirerat, herzogs lekfullhet går lite över styr men sen räddas det ändå av mycket intressant och rörande karaktärsutveckling och fin vinkel 3-
vieekk
2013-01-19
Oväntat intressant. Så pass intressant att jag somnade och vaknade sex timmar senare med huvudvärk. Sedan försökte jag se den två gånger till och somnade båda gångerna. Sövande stråkoväsen, I guess. Jag tror att jag har sett det mesta av den nu och kan således sätta ett rättvist betyg. 1+/5
hsimpson
2012-07-26
Det kan verkligen bli vad som helst när Herzog är i farten. Och här blir det bara pannkaka, tyvärr. En av hans allra svagaste.
PeterTheW
2012-07-23
Herzog, vad fasen gör du? Det är så nära en etta. Egentligen vet jag inte om jag sätter en tvåa för att vara snäll. Det är långdraget och ja... bra är det inte. Dourif som för monolog blandat med arkivbilder från NASA? Nej tack.
Kadelake
2012-05-19
En smått genial film. Men förstörs av ibland rent horribel musik. Den hade kanske kunnat fungera om musiken hade varit stämningsfull rakt igenom.
foppa99
2011-09-12
oh jäklar vilket skräp.
SantaClaus
2010-06-27
Riktigt spännande blandning av fiktion och dokumentär. Kanske en av Herzogs bästa.