2.4

The Wind

En kvinna drivs till galenskap av den isolerade tillvaron mitt ute i vildmarken.

Originaltitel The Wind
Regissör Emma Tammi
Manus Teresa Sutherland
Genre Skräck, Western, 2010-tal
Skådespelare Caitlin Gerard, Julia Goldani Telles, Ashley Zukerman, Dylan McTee, Miles Anderson, Martin C Patterson

StureStenhög
2020-10-23
Det finns förutsättningar för en bra film här, men tyvärr blir det aldrig så mycket av det. Scenariot är fascinerande, och ensamheten och ödsligheten på prärien skildras på ett stundtals väldigt stämningsfullt sätt. Men allt känns ändå lite idéfattigt, hade man inte kunnat baka in vardagslivet lite mer i filmens teman exempelvis? Man tar sig också vatten över huvudet med det ickelinjära berättandet, jag förespråkar inte nödvändigtvis en helt linjär struktur, men här hoppas det runt så mycket att det ofta blir förvirrande, och filmen tappar bort sin egen historia länga vägen. Intressant försök till genrehybrid annars, men försöka duger inte
movieguy72
2019-09-21
Lågmäld bra västern med övernaturliga tendenser. Ganska så dialogfattig och även om filmen är vacker gjord så är det tröttsam med alla scener där filmskaparen bara filmar prärien.
Makta
2019-06-27
Helt ok,
Jockflake
2019-04-12
Bra produktion. Men urusel och ointressant film i övrigt.
origC-J
2019-03-12
Snyggt för en sån liten produktion, och pluspoäng för regi och manus av kvinnor, men alldeles för sliten handling för att bli mer än godkänt, trots en lovande premiss.
Masjävel
2018-11-13