2.8

The Winning Season

Den avdankade skolbasketspelaren Bill måste komma över sin förkärlek till alkohol, sin manschauvinistiska attityd mot kvinnor och sin överutvecklade machoinstinkt för att bli tränare och ge ett hopplöst tjejlag i basket chansen att vinna säsongen.

Originaltitel The Winning Season
Regissör James C Strouse
Manus James C Strouse
Genre Komedi, 2000-tal
Skådespelare Sam Rockwell, Emma Roberts, Rob Corddry, Margo Martindale, Shana Dowdeswell, Emily Rios, Rooney Mara, Shareeka Epps, Melanie Hinkle, Meaghan Witri, Vanessa Gordillo, Connor Paolo, Jessica Hecht, Caitlin Colford, Kevin Breznahan
Filmnummer 72058

2019-08-01
En film som går att se på, men kommer knappast att bli ihågkommen.
JPerlie
2017-09-06
Filmen kunde haft ett bättre tempo, men potentialen låg konstant latent och den tog verkligen ikapp det på slutet. Rörde mig iaf.
2015-08-17
Riktigt bra men jag tycker att några av Bills mindre sympatiska handlingar behöver tas itu med på ett bättre sätt!
dafreakish
2014-07-20
The Winning Season är en sådan där film där storyn är fullständigt oväsentlig, där karaktärerna får tala istället. Castingen är perfekt, Rockwell briljerar rakt igenom och han får bra backup av den strålande Martindale och imponerande Roberts som skapar mänsklighet i en mänsklig film. En klassisk indiefilm som också fungerar precis som det är tänkt att den ska göra. Charmigt.
Taandborste
2014-04-06
Ganska söt, men detta har vi sett tusen gånger förut.
Bomkia
2013-12-27
Gillade denna lilla historia skarpt. Rockwell är lysande. 4-
Angagroth
2013-12-07
Klyschorna staplas på varandra men de berättas med sådan värme och humor att jag inte kan motstå.
karlmats
2012-05-26
Skamligt bortglömd. Sam Rockwell i rollen som avdankad high school-tränare är precis så bra som det låter, support i form av en personlig favorit i Rob Corddry och ett sockersött basketlag ledda av inga mindre än Emma Roberts och Rooney Mara. Jag tror att det här hade blivit hyfsat även om Rob Schneider fått skriva manuset. Nu är det tack och lov än bättre än så, storyn är både engagerande och rolig, framför allt om man har lite läggning för misogyna skämt med hjärtat på rätt ställe. Handlingen är väldigt förutsägbar men det gör absolut ingenting, jag är med och hejar hela vägen. En stark 3a, det känns som att man kan plocka fram den här som ett bra alternativ när man vill se något lättsamt en regnig dag.
jingoo
2011-08-12
Skulle vilja ge den högre betyg då Rockwell är mycket bra, men tyvärr är filmen lite för mycket förutsägbar genrefilm utan den skärpa som krävs för att väga upp. Bra är Rockwell och hans samspel med tjejerna. Dåligt är att filmen går på autopilot samt några klumpiga försök att skämta om/skapa drama kring homosexualitet.
Benisakura
2011-07-20
Rockwell får till det ibland annars så är filmen nästan jobbig att se.