The Wizard of Gore

En nyversion av Herschell Gordon Lewis splatterklassiker från 1970. En illusionist som specialiserar sig på illusioner som alla har med blod, våld och lemlästning på ?frivilliga? kvinnor att göra. Han bedriver sin verksamhet på en liten underground-cirkus. Men snart börjar det dyka upp brutalt stympade kvinnokroppar lite var stans, vilket intresserar både media och polis. Nu får illusionisten det lite svårare att tjäna sitt dagliga bröd...

Originaltitel The Wizard of Gore
Regissör Jeremy Kasten
Manus Zach Chassler
Genre 2000-tal, Skräck, Mysterium
Skådespelare Kip Pardue, Bijou Phillips, Crispin Glover, Joshua John Miller, Brad Dourif, Tim Chiou, Kenneth Moskow, Jeffrey Combs, Garz Chan

2016-11-04
Allmänt flummig, seg och tråkig film utan någon egentlig handling. De halvdana skådespelarna gör ju knappast saken bättre.
TheHorrorfan
2013-05-28
Får tvåan för att bijuo Philips är med.
jonbo
2010-10-27
Första timmen håller uppe en skön stämning, lagom frånstötande. Sen tappar det mot slutet, men ok för en trea.
niin
2010-10-23
Vad överraskande att en remake blir ratad bara för att det är en remake. Om man ser till innehållet så är det helt klart en underhållande rulle.
FilmGuden
2009-09-20
Vilket slöseri. Synd att filmmakarna inte bara godtog originalet som det var. Med dagens effektfulla teknik, hade det kunnat bli riktigt kreativt och häftigt. Istället skulle det bli en "smart" och pratig rysare, med Trollkarlen som en bakgrund.
Christofer
2009-08-22
Nä, det här var inget för mig. Gjorde iofs ännu en gång missen att vara lite väl trött för att se film, men i det här fallet så spelar det mindre roll, jag fann inget nöje i den här över huvudtaget.
vixol
2008-11-08
Den här filmen tar sig själv på såååå mycket allvar
movieguy72
2008-09-05
Jag har inte sett originalet så jag kan inte jämföra men remaken är en studie i sadism och nakna kvinnor i en snurrig historia om vad som är dröm och verklighet. Snygg gjord men svårt att hänga med hela tiden.
KurtKarlsson
2008-08-24
lite blod, lite naket och ingen höjdare.
Docklands
2008-01-25
Är bådde emot och för en re-make på den här filmen, men måste verkligen sen den