2.8

The Woman in Black

Den unga juristen Arthur Kips lämnar sin son i London för att reda upp den nyligen avlidna Alice Drablows affärer. Han upptäcker att en rad oförklarliga olyckshändelser har fått föräldrarna i byn att hålla sina barn inomhus, som om de ville skydda dem mot en osynlig fiende.

Originaltitel The Woman in Black
Regissör James Watkins
Manus Jane Goldman
Genre Drama, Thriller, Skräck, 2010-tal
Skådespelare Daniel Radcliffe, Ciarán Hinds, Janet McTeer, Liz White, Roger Allam, Tim McMullan, Jessica Raine, Shaun Dooley, Mary Stockley, David Burke, Sophie Stuckey, Misha Handley, Aoife Doherty, Victor McGuire, Alisa Chazanova, Alexia Osborne, Sidney Johnston

Skapad 2019-12-15 av ledsenpirat
The Woman in Black, som producerats av återuppväckta bolaget Hammer Films, bygger på Susan Hills roman med samma namn från 1983 som länge gått som teaterpjäs i West End, filmatiserats som TV-f...   Läs mer »

Skapad 2019-10-29 av
Advokaten Arthur Kips (Daniel Radcliffe) får i uppdrag att reda upp en dödsbo i en by som ligger ensligt belägen på den engelska landsbygden. När han möter invånarna förstår han snart att de ...   Läs mer »

2018-01-02
Överskattad till MAX! vad var poängen med filmen?
2017-09-30
Otroligt snygg miljö och stämningen är mycket bra. Klassiskt upplägg med suspekta bybor men jag tycker inte riktigt dom kommer helt till sin rätt. Finns outnyttjad potential där. Skräckmomenten funkar för det oftast bra men ibland blir det lite mycket av samma. Radcliffe är bra och jag gillar halva slutet, andra halvan gillar jag inte lika mycket. Stabil och rysligt trevlig trea.
GinNTonic
2016-10-16
Extremt oengagerande och trist. Ingen stämning, bara en massa jumpscares byggda på höga plötsliga ljud. Daniel Radcliffe känns på tok för ung för rollen också.
Jamesa
2016-04-23
Faktiskt ganska bra,tills slutet. Bra miljöer och känsla.
Murvel48
2016-02-29
Stabil rysare men det fåniga slutet drog ner betyget till en trea. Det förstörde retroaktivt.
heldi
2016-02-29
Håller med AlbinWesley; hade inte kunnat sagt det bättre.
AsianDawn
2015-10-27
Enkel historia, men fina miljöer och bra stämning.
Nathalena
2015-08-26
Första gången jag såg den så gillade jag den inte så mycket, tråkig och seg. Nu, efter några år så behövde jag ge den högre betyg då jag tyckte den var riktigt bra denna gång!
Mortiis
2015-06-15
Snygg Hammer-produktion och rätt okej stämning men rent filmiskt är det inte helt klockrent: jumpscares överanvänds, Radcliffe är ganska stel och alldeles för mycket filmtid ägnas åt att han smyger runt i ett hus och blir skrämd.
AlbinWesley
2015-01-26
Klassisk spökberättelse, i denna version kanske lite bättre än genomsnittet. Jag gillar vyerna av tidiga 1900-talsengland och då framför allt den här ödsliga landsbygden.