2.5

Kvinnan i fönstret

Anna Fox bor ensam i en lägenhet i New York där hon spenderar dagarna med att dricka vin, titta på gamla filmer... och att spionera på sina grannar. När familjen Russell flyttar in på andra sidan gatan framstår de först som den perfekta familjen. Men när Anna en kväll tittar ut genom fönstret ser hon något hon inte borde. När alla runt henne börjar ifrågasätta hennes berättelse tvingas hon göra allt för att bevisa sanningen.

Originaltitel The Woman in the Window
Regissör Joe Wright
Manus Tracy Letts
Genre Drama, Kriminalare, Thriller, Mysterium, 2020-talet
Skådespelare Amy Adams, Gary Oldman, Julianne Moore, Wyatt Russell, Brian Tyree Henry, Jeanine Serralles, Anthony Mackie, Liza Colón-Zayas, Fred Hechinger, Anna Cameron

StureStenhög
2021-09-10
Den här hade gärna fått vara bra förstås. Jag gillar Rear Window-upplägget, och sådana skulle jag i allmänhet vilja se mer av, och det finns verkligen potential i huvudpersonen. Inte minst för att hon spelas av Amy Adams, och hon sköter sig också bra så länge som manuset inte gör hennes uppgift helt hopplös, vilket det dock tyvärr gör ganska ofta. Med tiden börjar dumheterna och fånigheterna att staplas på varandra, och Adams karaktär är betydligt intressantare än de på andra sidan gatan, vilket gör det svårt att riktigt bry sig om mysteriet. Lika bra var väl det kanske med tanke på att upplösningen är riktigt dålig. Adams och den här karaktären hade förtjänat en så mycket bättre film runtomkring sig
GrandMaster_E
2021-09-07
Ambitionen är det inget fel på, men utförandet är faktiskt rätt illa tyvärr. När man slarvar bort 3-4 vanligtvis fantastiska skådisar så är man illa ute som regissör.
Christofer
2021-07-08
2021-06-28: Svajigt manus, många oklara detaljer.
Tatty
2021-06-17
Den här filmen gillade jag. Annorlunda handling och faktiskt spännande.
finkan
2021-06-05
Tyckte om den här filmen
hsimpson
2021-05-31
Ohyggligt dåligt hopkok av ett antal betydligt bättre filmer. Tycker att Wright har en hög högstanivå, men här känns det mest tillrättalagt och krystat.
Ranma
2021-05-29
Helt okej faktiskt, men lite för teatralisk och banal emellanåt för att kunna lyfta.
Engravadlax
2021-05-24
Dålig regi, varje replik låter som att skådespelarna läser från bladet för första gången.
2021-05-22
Bra uppbyggnad, bra stämning, bra skådespel av Adams och Moore, men jävligt lam upplösning. (7+/15)
DIProgan
2021-05-21
Bra upptakt men någonstans mitt i tappar den fokus och upplösningen är mest bara otillfredsställande.