3.8

The Work: Gruppterapi med mördare

Under fyra intensiva dagar i ett och samma rum i ökända fängelset Folsom Prison får en grupp fångar dömda för synnerligen grova brott, tillsammans med några frivilliga från utsidan, i tur och ordning gräva djupt i deras respektive förflutna.

Originaltitel The Work
Regissör Jairus McLeary, Gethin Aldous
Genre Dokumentär, 2010-tal

2018-09-18
Stark, rörande dokumentär.
KyLLo
2018-03-11
Släpp ut det... släpp ut det... släpp ut djävulen i dig och allt blir bra. Som en sekt. Ensidig, så typiskt amerikansk och varje minut känns som en evighet. Ointressant, överdrivet och mycket spel för gallerierna. Jag blev nog en aning mer kritisk av den.
Kirikou
2018-03-06
Att bara se den här dokumentären var som terapi.
Genstruktur
2018-03-04
1:30 tim som gick väldigt fort. Intressant, ärligt och naket.
mammene
2018-02-22
Kanske lite avvaktande i början, men efter hand känns det som om man blir indragen i dessa människor, deras saknad, sorg, skuld och ilska, så mycket känslor, så modigt, så fantastiskt. Kan man rädda en så måste det vara värt det. "Jag var en sån glad liten grabb", kunde nog stå för fler.
haajen
2018-02-15
Enkel film rent tekniskt men med urstarkt innehåll, fascinerande och gripande.
Raimo_1985
2018-02-13
Stark och brutal fängelsedokumentär som karvar djupt i min känsliga själ, men mot slutet av filmen känner jag mig stärkt. Intressant att återse Rick från den underbara fängelsefilmen "At night I fly" igen.
Rele
2018-02-11
En fängelse dokumentär. Många mördare i samma rum. Jag tycker att dom flesta dömda mördare har rätt adress när dom bor i Folsom Prison. Jag ger en tvåa.