2.8

The World's End

Fem vänner återförenas i ett försök att toppa en episk fylla de hade för 20 år sedan, bara för att ofrivilligt bli mänsklighetens sista hopp för överlevnad.

Originaltitel The World's End
Regissör Edgar Wright
Manus Edgar Wright, Simon Pegg
Genre Komedi, Action, Science Fiction, 2010-tal
Skådespelare Simon Pegg, Nick Frost, Paddy Considine, Martin Freeman, Eddie Marsan, Rosamund Pike, David Bradley (II), Darren Boyd, Michael Smiley, Pierce Brosnan, Sophie Evans (VI), Samantha White, Rose Reynolds, Steve Oram, Thomas Law, Bill Nighy (röst)

Skapad 2019-12-09 av AugustDellert
Fem vänner återförenas för att överträffa deras nu 20 år gamla episka pubrunda. Men oväntat nog så blir de plötsligt mänsklighetens enda hopp för överlevnad. The World's End är den tre...   Läs mer »

dudson
2019-10-10
Jädrigt skruvad skön komedi där engelsmännen åter levererar en kult rulle! Älskar verkligen sånna hära party/kröka filmer%) Har dock lite smått problem med alien temat, samt att man får obehagliga NWO vibbar mot slutet/ Nåväl härligt dom slängt in cred till cool rullen The Wild Angels åxå. Sen givet att det hela bärs upp av geniet Simon Pegg gör det hela än mer bättre!
Supernaut
2019-08-24
Helt klart en av Edgar Wright's svagaste filmer. Inte sevärd.
Supernaut
2019-08-24
Helt klart en av Edgar Wright's svagaste filmer. Inte sevärd.
Christofer
2019-06-28
Totalt urflippat men inte på ett sätt som funkar för mig, men vid slutet tog det sig och blev lite fyndigt faktiskt. Måste erkänna att effekterna stundtals var långt över förväntan också.
Qhorinhalfhand
2019-06-07
Inte alls i klass med Hot Fuzz och Shaun of the dead, stor besvikelse. Köper inte huvudpersonen för fem öre och skådespelarinsatserna var absolut inte klockrena.
Fargo
2019-05-11
Asbra!
Krilledood
2019-04-21
Helt klart underhållande och unik, men den klart svagaste delen i cornettotrilogin.
Trangor
2019-04-15
Såg färdigt den här bara för att jag verkligen gillade de två första filmerna. Egentligen inte värd att ses och rekommenderar alla andra att nöja sig med Hot Fuzz och Shaun of the Dead.
KyLLo
2018-06-21
Science fiction-action som verkade rätt lovande i inledningen och hade ett okej slut. Bra rent tekniskt, men annars är det verkligen botten. Känns som att den försöker vara cool, men är istället helt ocool. Otroligt överdrivet men inte alls på ett underhållande vis. Så en ointressant resa genom praktiskt taget hela filmen. Nära tvåan, men den får en stark etta.
Greystalker
2018-06-17
Besvikelse men lite tidsfördriv. Når inte i närheten av strålande Shaun of the dead eller, den enligt mig sämre, Hot Fuzz.