3.4

The Wow-Choten Hotel

Nyårskväll på Uchoten hotel. En skandalomsusad senator, nervös men känd sångare, älskarinnor, kalligrafer, och förvirrade exfruar bäddar för intriger.

Originaltitel The Uchôten Hoteru
Regissör Koki Mitani
Manus Koki Mitani
Genre 2000-tal, Komedi, Drama, Romantik
Skådespelare Kôji Yakusho, Kôichi Satô, Kumiko Asô, Katsuhisa Namase, Takako Matsu, Keiko Toda, Ryoko Shinohara, Shingo Katori

2013-09-30
Redan förtexterna sätter toenen till denna filmen. Jag tycker det var en otroligt härlig upplevelse och jag håller med om att det är ganska mycket Fawlty Towers över detta. Det blir en stabil till stark 4a i betyg! Jag måste se mer av Mitani Koki helt klart!
menschenfeind
2009-10-24
Jag har svårt att uppskatta en film som är pro-korrupta politiker.
matso815
2008-08-14
Såg den här tillsammans med min japanska flickvän och hennes kompis. De skrattade nästan oavbrutet. Jag antar att man måste ha en väldigt god kunskap om japansk kultur och sed för att verkligen uppskatta skämten. Visst, jag tyckte också den var rolig och skrattade här och var men de skrattade vid nästan varenda replik.
Cumlin
2008-06-14
Ganska rolig men det är snarare den snygga filmningen som ger den ett så högt betyg.
uCj
2007-11-09
Det blir en knapp trea på denna. Kanske var jag inte på humör egentligen, men jag tycker inte det var mycket som var roligt i den här filmen.
kingknut
2007-09-08
Nja, Roligare än Fawlty Towers? Skulle inte tro det.
niebaotan
2007-02-27
Underhållande nyårskomedi med många härliga karaktärer.

2006-12-26
Håller med föregående talare. tänk er Fawlty Towers men 20 gånger större och 20 gånger roligare!
Mamiko
2006-12-24
jätterolig film!! mycket humor! jag rekomenderar den till alla i Sverige.
vixol
2006-10-07
Ganska bra film med lite teaterkänsla. Enormt många olika manusbollar iluften vilket känns härligt. Dock är det lite väl lång. Lågmäld komedi.