3.6

The Yakuza Papers, Vol. 4: Police Tactics

Fjärde filmen i serien. I takt med att våldsamheterna i Hiroshima trappas upp mellan Yamamori-gruppen och Akashi-gruppen pressas polisen allt hårdare från medierna och folket att ta i med hårdhandskarna. Shozo, som nu anslutit sig till Akashi, planerar dessutom att en gång för alla göra slut på sin tidigare boss Yamamori som svikit honom flera gånger om.

Originaltitel Jingi naki tatakai: Chojo sakusen
Alternativ titel Battles Without Honor and Humanity: Police Tactics
Regissör Kinji Fukasaku
Manus Kazuo Kasahara
Genre 70-tal, Action, Komedi, Kriminalare, Drama
Skådespelare Bunta Sugawara, Shingo Yamashiro, Takeshi Katô, Tatsuo Umemiya, Toshio Kurosawa, Hiroki Matsukata, Nobuo Kaneko, Akira Kobayashi, Kunie Tanaka, Asao Koike, Nobuo Yana, Seizo Fukumoto, Jô Shishido, Ryô Nishida

daniel77
2013-02-06
Jag tyckte snarare att det här var ett lyft från förra filmen. Mindre snack och mer anspänningar. Intressant att allmänheten, media och polis nu dras in i spelet och försvårar yakuzans framfart. Ska bli mycket spännande att se den avslutande filmen efter det här.
yangbo
2006-11-08
den klart sämsta och segaste filmen hittills, den kommer dock igång efter ca 1 timma, och blir intressant först där. Men filminfon till vänster här, är det ett skämt eller? totalt värdelös. Läs IMDBs istället. Den förtjänar trots allt en svag 4a för att sista halvtimmen höjer