3.3

Young Victoria

Ett drama om den unga kvinna som ska bli Storbritanniens drottning. Vi får följa Victorias första turbulenta regeringsår, när hon inser vad mycket hon har att lära för att bli en bra drottning. Vi får också uppleva hennes stormande förälskelse i Prins Albert som blir hennes bästa vän och närmaste, mest pålitliga förtrogna.

Originaltitel The Young Victoria
Regissör Jean-Marc Vallée
Manus Julian Fellowes
Genre Romantik, Drama, Biografi, 2000-tal
Skådespelare Emily Blunt, Rupert Friend, Paul Bettany, Miranda Richardson, Jim Broadbent, Mark Strong, Thomas Kretschmann, Jeanette Hain, Harriet Walter, Jesper Christensen, Rachael Stirling, Julian Glover, Jo Hartley, Morven Christie, Michael Maloney, Michiel Huisman
Filmnummer 72006

lumberdajack
2018-12-22
Blunt är bra som alltid. Hattarna är fantastiskt höga
viffslan
2018-11-20
En fin film som skildrar för och nackdelar med det kungliga livet. Skådespelarna gör helt fantastiska insatser. Dock kändes den lite ytlig, men likväl grep den tag i mig.
Roswall
2018-10-01
Frisyrerna är filmens sanna stjärnor. F. Ö. över förväntan.
Canomia
2018-08-23
Hattarna är filmens sanna stjärnor.
fridenpaden
2018-06-16
Egentligen hände det inte så mycket.
2018-02-27
Som en historisk film kanske denna film funkar annars nej, eftersom mitt hjärta finns hos republiken, eller i alla fall en samhälle utan monarki!!
2017-10-28
Albion
2016-09-21
En mycket trevlig överraskning. Välberättad och fina skådespelarinsatser förgyller dessutom. Möjligtvis känns handlingen lite väl smal och någon biografikänsla infinner sig inte. Jag hade däremot en trevlig stund och betyget blir en klar 4;a
asasae
2016-09-18
Intressant och trivsam historisk film om drottningliv, politik och kärlek från ett annat sekel. Vackert!
Norpan0
2016-07-04
Märkte först när jag skulle betygsätta filmen att jag sett den för fyra år sen... Kände inte alls igen den när jag såg den. Vet inte om det är ett bra eller ett dåligt betyg... Behåller sin trea.