2.5

The Young Visiters

Alfred Salteena är en något klumpig gentleman som möter en ung dam, Ethel Monticue, på ett tåg. Han faller handlöst för henne och erbjuder henne att följa med honom hem till London.

Originaltitel The Young Visiters
Regissör David Yates
Manus Patrick Barlow
Genre 2000-tal, Komedi, Drama, Familjefilm, Fantasy
Skådespelare Jim Broadbent, Hugh Laurie, Lyndsey Marshal, Bill Nighy, Geoffrey Palmer, Simon Russell Beale, Adam Godley, Sophie Thompson, Sally Hawkins

karlmats
2012-06-24
Nej fy bövelen vilket skräp. Brittisk aristokrati är sällan upplyftande och här fullständigt mördar man den forna kolonialmaktens storhet. Broadbent är bland det mest irriterande jag sett i hela mitt liv och resten av casten gör inget vidare intryck heller. Jag fick en liten knäpp när jag såg den undersköna Cleopatra i Rome och tänkte se mer av henne, Lindsey Marshal har dock inte någon strålande dag här och lyckas inte ens rädda 2an, kanske passar hon bättre som egyptisk promiskuös drottning än karriärdriven britt från underklassen. Hmm, the joke's on me antar jag, borde ha sett den komma från 150 mils avstånd. Faktum kvarstår att det här var ren dynga dock, hoppas England presterar bättre om en kvart när fotbolls-EM rullar vidare.