2.7

The Zero Theorem

Utspelar sig i en Orwell-inspirerad framtidsvärld där en mystisk figur kallad "Management" följer allt med sina kameror. Qohen Leth arbetar på ett projekt som ska lösa gåtan med människans existens en gång för alla.

Originaltitel The Zero Theorem
Regissör Terry Gilliam
Manus Pat Rushin
Genre Drama, Science Fiction, Fantasy, 2010-tal
Skådespelare Matt Damon, Christoph Waltz, Mélanie Thierry, David Thewlis, Tilda Swinton, Lucas Hedges, Peter Stormare, Ben Whishaw, Sanjeev Bhaskar, Dana Rogoz

Jannebanan
2020-02-29
Känns som en mycket lam "Brazil". Färgsättningen påminner en del om hur Wes Anderson väljer att göra film och det finns några scener som gör än lite fnissig, men mycket mer är det tyvärr inte. Den här gången levererade inte min favoritregisör.
Hexagonaria
2020-01-02
Riktigt bra film
KyLLo
2018-09-11
Stundtals mysigt filmad med fin estetik och färgsättning. Men det är samtidigt ganska spretigt och amatörmässigt i övrigt. Skådisarna "försvinner".
Robkiller
2018-02-01
Väldigt flummigt som väntat.. men inte helt värdelös...
Halofreak92swe
2017-03-29
Nej den här var inge vidare.. Synd för jag brukar gilla Gilliams filmer. Mélanie Thierry är dock ruskigt sexig så den får en snäll 2.
Zok
2016-11-27
En oerhört seg och tråkig film som aldrig får mig särskilt engagerad någon gång.
2016-01-18
Brazil revisited? Finfin film även om den inte når hela vägen. (9+/15)
AlbinWesley
2015-08-23
Som alltid är Gilliams framtidsvision i sin eklektiska, excentriska och visuellt förtjusande stil en njutning att skåda och ta in, det som är lite trist här är att den innehållsmässigt inte håller lika hög kvalitet. Gott nog, om än inte mycket mer än så.
ledsenpirat
2015-07-08
Knäpp och färgstark à la Terry Gilliam, men jag ser inget annat än en filosofisk, narcissistisk steam punk-soppa. Det är en gubbig syn på sci-fi som i sin iver att vara samhällskritisk tramsar till tekniken. Tror verkligen Terry Gilliam att programmering kan gå till på det sättet ens i en parallell värld? Misstanken att han spelat in hela filmen i en förfallen kyrka någonstans i Östeuropa för att spara pengar känns alltför uppenbar för mig.
fridenpaden
2015-06-26
En gång om året verkar jag misslyckas att se en hel film för att den är så hemskt dålig. Detta är typ andra gången ever som jag även har satt betyg på filmen. Kanske hade en halvtimme kvar men den var hemsk, trots att Thewlis är med.