2.9

Them

Lucas och Clementine är ett par i trettioårsåldern från Frankrike, som tillfälligt bor i ett stort och gammalt hus i en förort till Bukarest, Rumänien. De bor där fridfullt och lyckligt ända tills en natt då allting förändras. Telefonen ringer och i andra änden hörs konstiga ljud... Mardrömmen har just börjat. Baserad på verkliga händelser.

Originaltitel Ils
Regissör David Moreau, Xavier Palud
Manus David Moreau, Xavier Palud
Genre Thriller, Skräck, 2000-tal
Skådespelare Olivia Bonamy, Michaël Cohen, Adriana Mocca, Maria Roman, Camelia Maxim

Skapad 2019-12-14 av bluevelvet
Skräckfilmer är något som produceras i kopiösa mängder, och inte helt oväntat så skiftar kvalitén avsevärt. När det gäller mig själv och min relation till denna genre så har jag oftast va...   Läs mer »

gjoob
2016-06-21
Hur mycket i filmen är egentligen vidimerat? Stora delar är ju väldigt orealistiska och det känns här som att filmskaparna missbrukar uttrycket "baserad på verkliga händelser", förmodligen i marknadsföringssyfte. Hursomhelst, jag blev underhållen.
LacombeLucien
2014-05-10
Mycket bra.
myslok
2013-06-26
Spännande och en stark 3:a!
natogurre
2013-02-14
stark 3a
jasmin357
2013-02-07
upprörande att det har hänt på riktigt
hildurojoar
2013-01-20
Att det i alla fall bygger på en sann historia är en klar fördel för denna filmen. En nackdel för mig är att regissören gör misstaget att lite för länge använda sig av kortet att man inte vet vad de skrämande varelserna var. Det slutade med att jag bara tänkte "äh kom igen nu, visa lite av dem, det börjar bli larvigt". Man lyckas dock bli lite skrämd ibland och därmed hamnar den på en godkänd 3a.
Xenox
2012-10-31
En spännande och ganska otäck skräckfilm. Det känns dock som att det saknas något, vilket gör att den bara får en trea.
dawnofpagolia
2012-10-15
Fick pausa den i natt och vänta tills dagsljuset återvänt för att våga titta vidare. Inte vanligt förekommande i min värld. Bra film.
ceciliaw
2012-08-26
Blev förvånad att den här filmen kom ut 2006, trodde inte man kunde göra riktigt rysliga filmer utan en massa gorescener längre. Den här är en stark 4. Var tvungen att tända taklampan när det var som värst och det händer inte ofta.... Älskar miljöerna, mycket vitt, grått och svart, och scenen i skogen får mig att tänka på Blairwitch project. Över förväntan bra slut också. En höjdarfilm helt enkelt och den gjorde mig riktigt rädd, på gränsen till 5:a!
Taandborste
2012-03-12
Obehaglig från och till. Jag gillade slutet rätt mycket också.