2.5

Then She Found Me

En lärarinna i Philadelphia hamnar i medelålderskris när allt i hennes liv brakar samtidigt; hennes man lämnar henne, hennes adoptivmamma dör och hennes biologiska mor, en exentrisk pratshowvärd dyker upp och vänder upp och ner på hennes liv.

Originaltitel Then She Found Me
Regissör Helen Hunt
Manus Alice Arlen, Victor Levin, Helen Hunt
Genre Drama, Komedi, Romantik, 2000-tal
Skådespelare Helen Hunt, Colin Firth, Bette Midler, Matthew Broderick, Lynn Cohen, Ben Shenkman, John Benjamin Hickey, Salman Rushdie, Daisy Tahan, Tommy Nelson, Maggie Siff

2018-01-05
Seg och tråkig.
embr91
2016-04-05
Klarar inte av hur skådespelarna för dialoger i filmen...
AlbinWesley
2013-02-16
Jag tycker att den började riktigt bra och höll hög kvalitet fram till typ två tredjedelar. Filmen hade tjänat mycket på att fokusera mer på Aprils mamma, och relationen mellan dem. Triangeldramat tog onödigt utrymme och förstörde mycket för mig.
lottes
2012-07-28
All heder åt en hollywoodskådis som vågar stå emot pressen och inte operera sig. Fast det blev lite konstigt att hon skulle föreställa 39 år men såg ut som sina 44. Annars, tja, manuset hade kanske sina brister, eller om det var regin. Den hade kunnat vara lite roligare utan att mista budskapet. Som Livet från den ljusa sidan, som är en av mina favoriter. Men, ja, jo, den är sevärd.
Cuchita
2012-06-20
... och vad gör Salman Rushdie här?
Cuchita
2012-06-20
Känns som jag sett denna film tidigare. Förstår inte riktigt VEM det är egentligen "hon finner". Får en 2a och inte en 1a p.g.a. Colin Firth och Bette Midler´s ben.
StureStenhög
2011-12-25
En medioker film berättad utan nån riktig inlevelse. Helen Hunt är bättre i huvudrollen än som regissör, och även om storyn är okej så är det inget som man inte har sett förut. Dessutom är Colin Firths karaktär lite av en röv och Bette Midler är jobbig i största allmänhet
PallePuck
2011-11-18
En ordinär romcom som den här får inte kuken att stå precis. Bette Midler's ben är höjdpunkten. Säger en del, även om den inte är skitdålig.
sawa
2010-10-17
OK film men inget speciellt. Helen Hunt och Colin Firth är bra. HH påminner mycket om hur hon var i Livet från den ljusa sidan.
September
2010-10-03
Tyvärr lite oengagerande stundtals...