2.5

Then She Found Me

En lärarinna i Philadelphia hamnar i medelålderskris när allt i hennes liv brakar samtidigt; hennes man lämnar henne, hennes adoptivmamma dör och hennes biologiska mor, en exentrisk pratshowvärd dyker upp och vänder upp och ner på hennes liv.

Originaltitel Then She Found Me
Regissör Helen Hunt
Manus Alice Arlen, Victor Levin, Helen Hunt
Genre Drama, Komedi, Romantik, 2000-tal
Skådespelare Helen Hunt, Colin Firth, Bette Midler, Matthew Broderick, Lynn Cohen, Ben Shenkman, John Benjamin Hickey, Salman Rushdie, Daisy Tahan, Tommy Nelson, Maggie Siff

Lapman
2010-03-11
Gillade den helskarpt. Hunts och Firths relation var väldigt fin och kändes mycket trovärdig, och Firth var som vanligt charmig och väldigt sympatisk. Fann Midlers roll en aning överdriven, men Hunts mänsklighet gjorde det helt okej.
Quartz
2009-10-26
helen hunt är alltid bra. funkar rätt fint bakom kameran också då med andra ord. colin har bra komisk tajming och bette midler är alltid grymt bra oxå. sagan är ju lite standard fast ändå med rätt bra tvist på saker o ting som gör att allt inte är så jäkla enkelt och logiskt hela tiden. som sambon sade, "så man känner att alla inte ska vara så jävla korrekta och göra rätt hela tiden"... helheten blir ingen superfilm, men helt klart värt en trea!
heeeello
2009-08-21
Mycket bra film, ur annat perspektiv och om andra saker än det man alltid ser på film. Den känns väldigt riktig
Önskat
2009-08-10
det var en bra konstig film..
biverkningar
2009-07-15
väldigt speciell!
Tob_E
2009-06-21
Alldeles för slätstruket för att bli något mer än en stark 2a.
Fredrik83
2009-06-06
Håller inte klass med andra romantiska komedier, trist tråkig o oengangerande
Paramis
2009-04-17
Jag gillade den, helt klart sevärd och lite annorlunda.

2008-11-13
Hygglig rulle. Gillar Colin Firth
Hojn
2008-11-11
Känns som en typisk tvåa... Men, varför egentligen? Den är ju skitkass.