2.6

De har flytt

Två utstötta tonåringar flyr ifrån ett behandlingshem och ger sig ut på ett äventyr.

Originaltitel He ovat paenneet
Alternativ titel The Have Escaped
Regissör Jukka-Pekka Valkeapää
Manus Jukka-Pekka Valkeapää, Pilvi Peltola
Genre Drama, 2010-tal
Skådespelare Roosa Söderholm, Teppo Manner, Pelle Heikkilä, Petteri Pennilä, Jari Pehkonen, Sara Paavolainen

erosagape
2018-11-30
Plötsligt våldsamt. En prestation värdig utrymningen i Kill Bill men här hann jag inte se hur det gick till. Nja inte ens slutklämmen som klimatpositivister övertygade mig.
mammene
2018-11-18
Att det var konsekvent, var nog det minsta man kan anklaga det här för, det var så okonsekvent som något kan vara och inget annat heller än bedrövligt dåligt, kunde jag skulle jag ge minuspoäng. Ingen mening alls, bara konstigheter och Raisa var en bedrövelse i sig själv som var väldigt svår att sympatisera med, vilket antagligen inte var meningen heller, kändes som slöseri med tid att titta på detta. Svt borde verkligen tänka sig för när man beskriver Raisa som extrovert.
stgurgel
2015-11-27
För hackig dramaturgi och fick för lite sagt
lucius
2015-09-22
Ett visuellt mästerverk. Även musiken var väl avvägd till stämningen.
Ghostface
2015-01-29
Utmärkt stämning i filmen och regissören lyckades verkligen få fram något magiskt. Den skulle ha varit aningen mer konsekvent.
Jompalompier
2015-01-29
Inte lika bra som förväntat tyvärr. Ojämnt ljud, vet inte om det kanske beror på biografen?