2.5

Thick as Thieves

För att kunna betala sin skuld till den ryska maffian, tvingas en äldre tjuv ta hjälp av en ung brottsling för en sista stöt.

Originaltitel Thick as Thieves
Alternativ titel The Code
Regissör Mimi Leder
Manus Ted Humphrey
Genre Kriminalare, 2000-tal
Skådespelare Morgan Freeman, Antonio Banderas, Radha Mitchell, Robert Forster, Tom Hardy, Rade Serbedzija, Corey Johnson

2021-09-26
Heistfilmer brukar vara bra, men den här kändes hafsigt ihopsatt och Freeman passar inte alls i sin roll.
2016-10-08
Det här är Morgan Freemans riktiga karriärbottennapp! Visst, Freeman gör bra ifrån sig men han är långtifrån lika bra som han brukar vara. Filmen i sig är bara seg och tråkig.
AsianDawn
2013-03-08
Freeman är som vanligt bra, men det är mindre bra att en film som vill överraska är så pass förutsägbar.
Ve72
2013-02-02
Den får inte mer än en 2:a av mig då jag märkte - när det bara var en halvtimme kvar på filmen - att jag faktiskt inte brydde mig om hur den skulle sluta.
gotler
2012-11-26
Antingen så har hade jag sett den en gång innan eller så var den bara väldigt förutsägbar..
Elmore
2012-06-12
Inte en av de bättre rififi-filmerna. Varken storyn eller karaktärerna lyckas väcka något som helst engagemang och jag upptäcker mig själv att efter halva filmen börja undra om det inte är slut snart. På gränsen till en etta faktiskt.
malmbäck
2012-03-11
Morgan Freeman och Antonio Banderas är bra. Filmen är faktiskt inte så dålig som många verkar anse. Klart sevärd.
fLa
2012-02-03
3:a men fyra för generens skull.
stumpanibland
2011-07-19
Typisk Ocaens-film.
ClaudeStrife
2011-06-17
Gillar båda manliga skådespelare, samt så påminner den ryska tjejen om någon i det verkliga livet. Ingen höjdarfilm, men sevärd.