2.3

Tjuvarnas herre

Filmen handlar om Prop och Bo som separeras när deras mamma dör. Bo som är 6 år tvingas leva med en hemsk faster och farbror och 15-årige Pop hamnar på ett barnhem. De flyr till Venedig, en stad deras mamma älskat. I Venedig lär de känna 16-årige tjuvhärskaren och hans gäng av föräldralösa och får ett farligt uppdrag att stjäla en trävinge.

Originaltitel The Thief Lord
Alternativ titel Thief Lord
Regissör Richard Claus
Manus Richard Claus, Daniel Musgrave
Genre Äventyr, Drama, Familjefilm, Fantasy, 2000-tal
Skådespelare Caroline Goodall, Jim Carter, Alexei Sayle, Aaron Taylor-Johnson, Rollo Weeks, Alice Connor, Jasper Harris, George MacKay, Lathaniel Dyer, Carole Boyd, Bob Goody, Geoffrey Hutchings

Nolie
2009-08-18
Mycket mysig film som sätter igång fantasin. Kanske inte de bästa skådesspelarinsatser eller special effekter jag sett men klart sevärd när man är lite sugen på godis för själen.
Miss_Blue
2009-04-13
Älskade boken, och filmen följer handlingen väl. Den är galet söt och charmig, men kanske inget mästerverk.
zzaga
2007-03-07
Vissa filmer kunde ha blivit bra om de haft ett bra manus. Den här är verkligeningen höjdare. Sen står det fel i filminfot , deras uppdrag är att stjäla en trävinge inte träring.