3.1

Things To Do in Denver When You're Dead

Jimmy 'The Saint' tvingas göra ett sista uppdrag för sin gamla gangsterchef. Han tar hjälp av sina gamla kumpaner för denna relativt enkla insats som dock går rejält snett. Snart finns ett pris på deras huvuden...

Originaltitel Things To Do in Denver When You're Dead
Regissör Gary Fleder
Manus Scott Rosenberg
Genre Kriminalare, Drama, Romantik, 90-tal
Skådespelare Andy Garcia, Steve Buscemi, Treat Williams, William Forsythe, Christopher Walken, Christopher Lloyd, Jack Warden, Gabrielle Anwar, Bill Nunn, Fairuza Balk, Jenny McCarthy, Bill Cobbs, Don Cheadle, Bill Erwin, Glenn Plummer, Tommy 'Tiny' Lister

2017-10-24
2016-10-22
Skådespelarna gör väldigt bra ifrån sig, musiken är väldigt bra och filmen är ganska underhållande. Men tyvärr förstör slutet en hel del.
2014-11-15
Runt mitten av 90-talet kom en hel del filmer som innehåll coola karaktärer, coola dialoger och lite tuffa och komplicerade handlingar. Denna film var en av dem men eftersom jag älskar Pulp Fiction, Reservoir Dogs, The Usual Suspects osv. så gör detta mig bara glad. Fylld med fantastiska skådespelare. Helt klart också ett av de bästa namnen på en film. 3+
LTT86
2014-05-29
Två skådespelare som jag verkligen gillade här. Christopher Lloyd och Fairuza Balk. Deras karaktär var underbara och älskade varenda minut av dom. Men det finns en sak jag måste kommentera mot. Gabrielle Anwar, fanns det nån poäng att hennes karaktär var med här förutom att vara en meningslös kärlekspartner? Som var extrem svag och gjorde ingenting nytta i story? Jag menar, det funkade kanonbra med Fairuzas karaktär ensam. Jag ser inte riktig varför hon ens var med när hon inte gjorde nåt eller hörde till i story. En bra film, förutom Gabrielle Anwar, hon var meningslös.
Ojhda
2014-03-09
Stark trea, lite tunn story och så men väldigt bra skådespeleri och en cool film! Denna var bra!
bonifacio
2014-02-28
Huvudpersonen måste vara världens sämsta kriminell. Hela intrigen är löjlig. Filmen försöker vara cool men är det inte någonstans. Inte ens Walken kan rädda det här.
Andreas_
2014-02-15
Gillar man Tarantino så går detta verkligen inte hem, för det är inte alls likt en Tarantino film för fem öre som vissa verkar vilja påstå. Inte handlingen och inga coola dialoger. Hur är filmen då? Jo en helt okej 90 tals gangsterdrama men många välkända och bra skådisar i både större och mindre roller. Alla gör ett riktigt fint jobb framför kameran, speciellt Walken och framförallt Treat Williams som gör sin bästa roll i karriären här, men även övriga är bra. Kul att även se Christopher Lloyd i en seriös film för engångsskull, för det är man verkligen inte bortskämd med. Manuset/Historien är dock inget att hänga i granen, det är en otroligt korkad intrig som inte alls passar ihop med hur skådisarnas karaktärer spelas, det är svårt att förklara men det finns absolut ingen logik överhuvudtaget mellan historien och karaktärernas agerande, och det sänker filmen rejält, annars hade detta kunna bli ganska bra, nu blir det endast helt okej. Även kärlekshistorien på sidan om grundhistorien är platt och helt onödig, den känns bara banal och trist, lite som endast utfyllnad. Men allt är helt okej trots allt, så det är ingen film jag kommer att se flera gånger eller köpa någon dvd av, men kan man se den gratis så är den helt klart värd att lägga 2h på. Betyget blir en medel 3:a
GrandMaster_E
2013-11-30
Härliga skådisar i varenda litet hörn och en vrickad story som försöker vara lite Tarantino. Går hyfsat men något mer än en film som vill vara lite Tarantino är den inte.
Albion
2013-10-17
Jag får en känsla av osmaklig sensmoral till slut. Nja, det finns för övrigt inte så mycket gott att säga om denna film alls egentligen. Möjligen då att Gabrielle Anwar påminner lite om Mariel Hemmingway. Betyget blir en 2;a
Portugallien
2013-07-23