3.2

Thirst

En älskad och hängiven präst från ett litet samhälle anmäler sig frivillig till ett medicinskt experiment. Men experimentet går inte riktigt som planerat och han förvandlas till en vampyr.

Originaltitel Bak-jwi
Alternativ titel Evil Live, Bakjwi
Regissör Park Chan-wook
Manus Park Chan-wook, Jeong Seo-kyeong
Genre Drama, Komedi, Romantik, Thriller, Skräck, Fantasy, 2000-tal
Skådespelare Song Kang-ho, Shin Ha-kyun, Eriq Ebouaney, Park In-hwan, Oh Dal-su, Song Young-chang, Kim Ok-bin, Mercedes Cabral, Hwang Woo-seul-hye, Kim Hae-sook, Choi Hee-jin

Skapad 2019-11-20 av emser
Thirst handlar om en ung pastor som volontärarbetar på stadens sjukhus. Genom sitt volontärarbete blir pastorn infekterad av ett virus som gör att han avlider för att sedan återuppstå som vampy...   Läs mer »

Robkiller
2020-03-29
Rätt seg koreansk vampyrfilm, men fungerar väl delvis.
fridenpaden
2018-10-27
Påminner mig om Therese Raquin. Fast med en vampyr.
Zebulonm
2018-10-14
🤮🤮🤮
Fiskjävel
2016-08-12
Mycket snygg och unik vampyrfilm som förvisso inte kommer i närheten av "Låt den rätte komma in". Dock håller den tillräckligt hög kvalitet för att det ska räcka till ett högre betyg. 4.
cannibalrice
2016-03-05
Den här vinner definitivt kategorin "mest udda vampyrfilm du någonsin kommer se". Holy WTF?!
Murvel48
2016-02-04
Det blev vansinnigt tråkigt i längden. 40 minuter kortare och det hade kunnat bli en tvåa...
Smultronsylt
2015-12-01
Mjaa..Nä.
lekke
2015-07-06
En vampyr med moral, ganska intressant ändå. Filmen är tyvärr lite all over the place i både ton och innehåll vilket stjälper såväl som att den utmärker sig från många andra filmer i vampyrgenren. Mycket äckelpäckel bjuds det på och blir kanske i ärlighetens namn lite för mycket i sista halvtimmen. De digitala effekterna övertygar inte särskilt. Det är svårt att få grepp om Parks stil eftersom han spretar så från ett projekt till nästa men är nästan aldrig ointressant. Svag 3:a.
janne
2015-03-29
Första gången jag sett en koreansk vampyrfilm. Jag tyckte den var ganska bra. Den kändes lite lång, men innehöll en hel del överraskande moment. Jag sätter en stark trea i betyg på filmen.
Mortiis
2015-03-02
Lite upp och ner. Å ena sidan ganska utdraget och spretigt, å andra sidan riktigt bra när det väl är bra - som första och sista halvtimmen. Park Chan-wook kan mycket bättre.