2.8

This Is Where I Leave You

En judisk familj som inte är van vid att följa sin tros traditioner gör ett undantag när deras fars sista önskan är att familjen ska sitta Shiva i en hel vecka och konfrontera sina problem.

Originaltitel This Is Where I Leave You
Regissör Shawn Levy
Manus Jonathan Tropper
Genre Komedi, Drama, 2010-tal
Skådespelare Jason Bateman, Tina Fey, Jane Fonda, Adam Driver, Corey Stoll, Rose Byrne, Kathryn Hahn, Connie Britton, Timothy Olyphant, Abigail Spencer, Dax Shepard, Ben Schwartz, Debra Monk, Aaron Lazar, Cade Lappin, Carly Brooke, Olivia Oguma

XJR
2019-05-06
Fruktansvärt långtråkig film. Såhär efteråt slås jag av att jag knappt minns vad den handlade om, en massa tjafs utan poäng. 103 minuter bortslösade. Stabil etta.
RunRiot
2018-02-16
Det här vart inte jättelyckat tyvärr, trots en stark ensemble. Det finns ingen riktig röd tråd i handlingen och scenerna känns som att de dyker upp lite huller om buller med rejäla pacing issues. Karaktärerna är däremot riktigt charmiga och genomarbetade, speciellt Adam Driver är riktigt lysande, men de är dessvärre inte tillräckligt starka för att driva den nästintill obefintliga handlingen framåt. Tyvärr blir det inte riktigt intressant förrän sista kvarten, och då är det alldeles för sent att rädda det hela. Något direkt bra slut är det inte heller, eftersom inga av problemen får en lösning. Känns lite bortkastat på nåt sätt.
vonadel
2017-04-05
Helt ok film. Tycker upplägget var spännande, men det kunde ha förvaltats bättre. Tror den hade fungerat bättre om den hade fokuserat mer på drama än på komedi. Men ändå klart sevärd. 6/10
karlmats
2017-02-20
Ett gäng ganska dryga människor som inte gillar varandra blir tvingade till att umgås med varandra. Framför allt Adam Driver är ju en ordentlig douche canoe som är svår att stå ut med. Sen ska alla prata om sex och vara sådär härligt pinsamma som bara karaktärer i en Hollywood-film kan vara. Varken Bateman eller Fey lyckas övertyga. 2an är inte jättestark.
Christofer
2016-08-21
I ett krystat försök att vara sådär indie-mysigt blev det istället en klichémaskin utan motstycke. Jason Bateman är så sjuuuukt tråkig. Tina Fey gör ju inte heller någon glad. Jag får väl skylla mig själv som ens gav det ett försök antar jag.
2016-03-01
Högst medioker och mycket klyschig film som dock lyfts av mängder av bra skådisar som bidrar med massa charm, karisma och karaktär. Stark tvåa.
Venatici
2015-12-19
Gäsp...
HerrNenne
2015-12-07
Mycket sevärd även om mycket är standard.
MinotaurKing
2015-11-15
Det var mer av drama än av komedi. Seriöst drama kan man kalla det. Rätt ok ändå.
Edithea
2015-10-26
Boken är ju lite bättre, men man slapp i alla fall författarens manschauvinistiska svineri i filmen. I övrigt, charmig.