This World of Ours

Filmen handlar om olika unga människor i Japan som letar efter ett syfte. Hur de ser på sig själva och samhället tas upp genomgående. Vad de kan lyckas eller inte lyckas att bli i framtiden. Det handlar om deras egen kraft, om utomstående krafter och ibland ren tur. En mobbare som får ett trauma efter att hans offer stått upp för sig själv. En manipulativ självdestruktiv tjej som skapar maktspel mellan andra människor. En ung man som är en del av en grupp människor som roar sig med gruppvåldtäkter. Det är deras historia.

Originaltitel Oretachi no Sekai
Regissör Ryo Nakajima
Manus Ryo Nakajima
Genre 2000-tal
Skådespelare Lemon Hanazawa, Yoshihiko Taniguchi, Arisa Hata, Satoshi Okutsu, Ren Murakami, Akaho Shinmon, Natsu Kasyu, Taketomo Ogawa, Aiko Matsushita, Yugo Hashiba, Gi Fujita, Ryosuke Katoh, Souta Hasegawa, Tatsuya Ogiwara, Masashi Yamamoto, Takashi Miyawaki

inter_gritty
2008-11-07
Håller med föregående... Tycker ändå att den har ngt visst, det är synd att de slarvar bort det. Skulle nog må bra av en hårdare klippning.
todiefor
2008-10-20
Instämmer med det som Tonti redan skrivit. Det finns bra saker, helt klart. Det hade kunnat bli en bra film om man inte gått bort sig helt i pretantion och effektsökeri.
Tonti
2008-10-20
Vissa inslag i filmen är bra men till slut blev jag förbenat trött på de effektsökande våldsscenerna. Det blev riktigt fånigt mot slutet.
uCj
2008-04-03
Eländes elände; en liten film om livets hopplöshet. Det är en rå film som inte lär göra någon särskilt glad, men den är nog sann för många.