2.8

Thor

Den mäktige men arrogante åskguden Thor blir förvisad från Asgård av sin far Odin då hans vårdslösa beteende utlöser ett uråldrigt krig. Thor hamnar på jorden där han tvingas leva bland dödliga människor.

Originaltitel Thor
Alternativ titel The Mighty Thor
Regissör Kenneth Branagh
Manus Ashley Miller, Don Payne, Zack Stentz
Genre Fantasy, Action, Äventyr, 2010-tal
Skådespelare Chris Hemsworth, Natalie Portman, Tom Hiddleston, Anthony Hopkins, Stellan Skarsgård, Kat Dennings, Clark Gregg, Idris Elba, Colm Feore, Ray Stevenson, Tadanobu Asano, Josh Dallas, Jaimie Alexander, Rene Russo, Maximiliano Hernández, Dakota Goyo

Skapad 2019-10-21 av chris_lambert_
Jag kan inte säga jag längtat efter den här filmen. Iron Man 2 visade en tendens att marvel-intresset kanske fanns kvar bland folket, men att studion måhända tagit deras kärlek för given. När ...   Läs mer »

Skapad 2019-10-21 av Mihon86
Den mäktige Thor (Chris Hemsworth), lever som en girig bortskämd prins i riket Asgård. Hans far den allsmäktige Odin (Anthony Hopkins) ser sin sons svagheter. När Thor trotsat sin fars ord blir O...   Läs mer »

myslas
2019-04-05
Det här är ju rätt jävla dumt ändå. Det finns scener som är rätt kul men under långa stunder är det mest tråkigt och manuset är alldeles för plottrigt och osammanhängande.
bnw
2018-09-18
Allt som händer i Asgård är både tråkigt och för abstrakt/svårförståeligt. Thor själv är väl rätt festlig när han ramlar runt på Jorden och inte förstår hur saker fungerar, men det räcker inte längre än 3+.
picklessmulan
2018-03-22
En Sevärd film med en hel del humor. Perfekt familjefilm med de lite äldre barnen.
widez
2018-02-12
Tyckte det var en mycket bra introduktion till superhjälten Thor. Mycket bra skådespel från nästan alla karaktärer, utom möjligen Thors vapendragare som endast gör en ok insats. Många snygga scener och roliga moment gör denna film väl värd att se.
2018-01-19
Värdelös film....
supermancover
2017-12-28
Svag trea, men ändock en trea.
2017-10-18
2016-10-28
Bra, välgjord, spännande och även ganska rolig film med bra skådespelare.
djonipony
2016-08-30
2.2, hoppas uppföljaren är bättre. Om den ens får en chans.
fridenpaden
2016-07-15
Näst bästa MCU-filmen. Väldigt löjligt, men då är ju allt som det ska vara eftersom det är en superhjältefilm vi pratar om. Däremot hade jag rätt kul, speciellt när Thor hamnar på jorden och "kulturkrockar" uppstår. Det enda som verkligen är bra är väl att Loki-multibollen på Sterns Avengers-flipper är relativ enkel att starta, men det är en annan femma.