2.7

Thor: Love and Thunder

Thor tar hjälp av Valkyrie, Korg och sin exflickvän Jane Foster för att slåss mot Gorr, som är fast besluten om att utrota alla gudar.

Originaltitel Thor: Love and Thunder
Alternativ titel Thor 4
Regissör Taika Waititi
Manus Taika Waititi, Jennifer Kaytin Robinson
Genre Komedi, Action, Äventyr, Fantasy, 2020-talet
Skådespelare Chris Hemsworth, Natalie Portman, Chris Pratt, Karen Gillan, Jaimie Alexander, Tessa Thompson, Christian Bale, Russell Crowe, Sean Gunn, Taika Waititi (röst), Luke Hemsworth, Matt Damon, Sam Neill, Melissa McCarthy, Kieron L Dyer, India Rose Hemsworth

corto
2022-11-19
Vilken besvikelsea. Man har totalt missat vad som var speciellt i förra Thor-filmen och tagit det flera nivåer åt fel håll. Överanvändningen av Guns 'n' roses sånger skapar inte några känslor i närheten av vad Immigrant song gjorde i förra filmen. Thors inkonsekventa oscillerande mellan att vara universums härskare och en dum blond bimbo blir aldrig roligt. Tycker man borde gå igenom rollistan häröver med och rensa bort alla som bara är cameos, som de i Asgårds-teatern.
AdamB-film
2022-10-15
Funkar för stunden, men varför detta överanvändande av komiska inslag? En bra Marvelfilm balanserar mkt action med komiska inslag, här är det ju som att något komisk ska pressas in i varenda scen och varenda dialog. Blir någon sorts parodikänsla över det. Christian Bale levererar. Russell Crowe (och hans brytning) är.... tja, låt oss stanna där.
bojaka
2022-09-29
Jag skulle vilja ge den en etta för att Marvel lyckats ta allt som är coolt med Marvel och smeta på någon karikatyrfilm över nästan allt de gör nu för tiden. Marvel borde hålla sig borta från komedier och hålla sig till enstaka komiska inslag i mörkare filmer, för detta var sannerligen inte bra!!!
Zok
2022-09-24
Marvel fortsätter att tramsa bort allt. Vissa bra delar finns men förstörs som vanligt av tramset.
Nathalena
2022-09-19
Karaktären Thor blir mer och mer pinsam. Många roliga scener javisst! Väldigt underhållande många gånger, dock jobbigt PK här o där. Slutet är inte tillfredsställande
RichardEk
2022-09-18
Nu börjar jag bli orolig. Denna fjärde Thorfilm är mer Disney än Marvel. Det är inte bra alls. Filmen räddas dock av en del utomjordiska miljöer som även får ett kräset öga att fascinerat stirra samt en del actionscener som håller hyfsad nivå. Det räddar filmen till en svag trea. Det är mycket humor, kanske nästan lite för mycket, men visst, en skrattar ju till ibland. Den svagaste punkten är dock karaktärerna, som är oförlåtligt hafsigt tillskurna även med tanke på att förlagan är en serietidning. Stackars Christian Bale och Natalie Portman som behövde arbeta med sådana rollkaraktärer. Jag hoppas de skrattade hela vägen till banken i varje fall.
Rune2000
2022-09-15
Svag och intetsägande film som möjligen funkar som ok underhållning för stunden men inget som man kommer ihåg efter några dagar. Christian Bale var filmens stora behållning och jag hade gärna sett mer av hans karaktärsutveckling, istället för alla dessa meningslösa actionscener.
leif452
2022-09-12
Fruktansvärt pinsamt! De har lyckats mala sönder en skön marvelrulle och gjort den till en j_a parodi. Inte ok på någon nivå. Till och med Gardians of galaxy är mer ”riktig”. Har inget emot att man blandar in lite komedi i actionrullar. Men detta är ju pinsamt!!
espresso.life
2022-09-10
I stort sätt menlös! Satte upp några aktion/dialoger, och sen bara osammanhängande meningslösa hopp mellan dem :-/
Spook
2022-09-10
Rolig! Men Portmans manus är katastrofalt dåligt. Hon får inte ens en chans att visa hur bra hon är...