2.1

Thor the Conqueror

Barbaren Thor ger sig ut för att hämnas sina föräldrar som blev mördade av den onde Gunt när Thor var bebis. Men först måste han finna det sedan länge försvunna ormsvärdet, mörda kannibaler och lära sig om kärlek.

Originaltitel Thor il conquistatore
Regissör Tonino Ricci
Manus Tito Carpi
Genre Fantasy, 80-tal
Skådespelare Luigi Mezzanotte, Maria Romano, Malisa Longo, Bruno Minniti, Elena Wiedermann

Raggarn
2018-04-29
Det här är så korkat så det blir kul. Länge sedan jag skrattade så gott och detta torde vara den perfekta ölrullen. Det finns absolut ingen handling och man fattar över huvud taget vad som sker eller varför. Det finns liksom inget mål med filmen. Vad ska dom göra, var ska dom och varför? Exakt allt är så obegripligt, men ack så underhållande!
Starkbröl
2017-02-06
"Thor has food! And now, Thor has female!" Tja, han har en poäng, vad kan man mer begära. En nästan osebar barbarrulle med vibbar av obehaglig porrfilm, men den har ju något slags värde bara i B:igheten, som går så långt att det faktiskt blir lite underhållande. En tvåa blir det för den totala avsaknaden av PK.
stgurgel
2017-02-02
Trots varningar såg jag den utan att ha vare sig alkohol eller pratsjuka vänner näta till hands. Och det var ju sannerligen ett mandomsprov som kunde kostat en svagare själ livet, den här filmen hade verkligen extra allt. Utom kvalitet.
niebaotan
2016-01-06
Fullkomligt idiotisk Italiensk barbarfilm. Har sett min beskarda del genom aren men denna tar nog anda priset som den dummaste. I all sin dumhet ar den dock fantastiskt underhallande, dialogen kan vara den basta nagonsin och kvinnosynen ar ju lysande. Fortjanar ju bade en etta och femma sa jag lagger mig nanstans i mitten. Kvalitativ skit!
schramm
2015-11-10
fantastisk på alla sätt utom de bra. sällan har en film haft ett sådant tunnt manus. jag vet inte vad den handlade om. den kan ha handlat om vad som. den kanske handlade om mig, vem vet? det är upp till fria tolkningar fö helt underbart när hästen uppfinns. sägs ha varit peter jacksons förebild till bilbo-filmerna
GAFGorilla
2010-01-13
Storartad. Sund kvinnosyn och första gången jag kunnat skriva under på en politisk ideologi som presenterats i en film: "Now you have killed a man and known a woman. You are ready to rule!" All film borde vara så här.
2009-06-29
Man måste sätta ett högt betyg på den här dyngan då man inte tror att detta verkligen har gjorts. Undrar när vi får svensk bluray premiär på den här?
Sangraal
2008-10-08
Kvalitativ italiensk underhållning!
2008-02-29
Första halvan är fullkomligt lysande, men sedan tappar den i princip allt. (6/15)
DiamondWillie
2005-03-20
"Centuries from now this will be called a horse." Världens bästa replik fälld av Etna the birdman. Humor på hög nivå