2.8

Thor: The Dark World

Ett urgammalt hot, äldre än själva kosmos, hotar att störta hela världen i mörker. För att rädda mänskligheten och sin älskade Jane Foster måste den mäktige Tor forma en allians med sin värsta fiende. Men det som är värt att slåss för kräver ibland de yttersta offren.

Originaltitel Thor: The Dark World
Regissör Alan Taylor
Manus Christopher Yost, Christopher Markus, Stephen McFeely
Genre Action, Äventyr, Fantasy, 2010-tal
Skådespelare Chris Hemsworth, Natalie Portman, Tom Hiddleston, Anthony Hopkins, Christopher Eccleston, Idris Elba, Rene Russo, Jaimie Alexander, Zachary Levi, Ray Stevenson, Adewale Akinnuoye-Agbaje, Stellan Skarsgård, Kat Dennings, Chris O'Dowd, Alice Krige, Clive Russell, Jonathan Howard, Talulah Riley, Richard Brake

Skapad 2019-11-09 av Newt
Thor är en av de Marvel-hjältar som har mest gemensamt med fantasy-genren. Detta utnyttjades dock inte till fullo i den första Thor-filmen, där man istället satsade mest på – och lyckades gansk...   Läs mer »

LenWidleheyt
2020-02-22
Att folk ser och gillar de här filmerna gör mig bitter och får mig att tappa hoppet.
Hanness
2019-05-04
Thor filmerna faller mig inte i smaken.
HerrNenne
2018-09-23
Mycket svagheter och saker i storyn som det känns att den rushar över bara för att man inte ska se igenom dem, men kan vara jag som bara inte fattar också. Finns en del fina scener, speciellt familjekopplade sådana, men den finner inte rätt väg vare sig i storyn eller vad den vill säga känns det som.
picklessmulan
2018-06-21
Sämre än Ettan som var en stark 3a denna ligger precis på gränsen till en 2a men håller ändå sig på rätt sida
amotherscrime
2018-05-22
Till skillnad från ettan så gick ju nästan denna att titta på. NÄSTAN. Fortfarande dålig.
1idiotzebra
2018-05-07
Undrade i början om det var Thor eller Sagan om Ringen jag tittade på. Speciellt introt är en sådan tydlig rip-off att jag blir helt stum haha. Men snygg och underhållande ändå.
widez
2018-02-21
Den är underhållande men jag kan inte ge den mer än en stark tvåa i betyg. Definitivt inte bland de bättre Marvel-filmerna.
2017-11-14
Mestadels en ganska typisk tvåa men ett par detaljer står ut och lyfter upp den till en trea. Som "So, how's space?"...
Jamesa
2017-09-26
Mycket bättre än 1:an. Helt i mitt gillande med drama och fighter i andra världar.
PhoenixRising
2017-07-14
Tom Hiddleston är skön som Loke, men snygg och charmig som Hemsworth är, klarar han inte av att bära en hel film själv. Det blir bara töntigt och skämskuddevarning över det hela.