2.9

Thorne - Sömntuta

Handlar om detektiven Tom Thornes utredning av en mystisk seriemördare. De tre första offren lyckades han mörda men det fjärde offret blev inte lika lyckosamt. Alison Willetts hade oturen att överleva. Hon har överlevt en stroke, avsiktligt framkallad av manipulation av tryckpunkter på huvud och hals. Hon kan se, höra och känna, hon är medveten om allt som händer omkring henne, men hon är oförmögen att röra sig eller kommunicera. I och med att Alison överlevde tror polisen att mördaren har begått sitt första misstag.

Originaltitel Thorne: Sleepyhead
Regissör Stephen Hopkins
Manus Dudi Appleton, Jim Keeble
Genre Drama, Kriminalare, Thriller, Mysterium, 2010-tal
Skådespelare David Morrissey, Natascha McElhone, Sara Lloyd-Gregory, Aidan Gillen, Eddie Marsan, Joshua Close, Stephen Campbell Moore

Zipper
2014-11-09
Framför allt riktigt rörigt. Tom Thorne är en irriterande schablon av den ensamme, stoiske och känslomässigt skadade komissarien. Tröttsamt.
m4e
2012-08-13
Både längre och mer invecklad än "Scaredy Cat", men riktigt bra deckare. Sköna karaktärer och riktigt bra skådespeleri. Enda minuset kände jag var att tempot var så högt i intrigerna att ibland kändes det som man inte riktigt hängde med. Hade kanske behövt se den igen. Men en klar 4:a får den ha.
BROBJO
2012-07-18
Riktigt bra, naturligtvis inte lika bra som boken, men absolut väl godkänd!
FelixFTM
2012-03-10
Definitivt sevärd! Skadade ju inte heller att Aidan Gillen var med^^
FourTwenty
2012-01-29
Riktigt spännande Thriller som är otroligt välspelad!
Bennyfilm
2012-01-28
En av dom bästa och riktigt spännande thriller filmerna jag sett på väldigt länge. Jag satt på helspänn genom sista halvan av filmen och den berör ganska så viktigt för dom som vågar se de. Skådespelarinsatserna var lite från och till men i helthet OK. Stark 4a / Stabil 5a. Se den !

2012-01-26
Samma regissör som tidigare gjort bland annat Judgment Night som är en riktigt bra thriller. Det här var dock en i mina ögon ganska blek film. Känns som en tvproduktion med en kvalite därefter. 4 av 10.

2011-08-30
Bra. Aidan Gillen är så grymt bra på vad han än tar för sig. Ja huvudrollen har han ju inte, men han borde.