3.8

Three Billboards Outside Ebbing, Missouri

För sju månader sedan våldtogs och mördades Mildred Hayes dotter. Mildreds frustration växer eftersom hon upplever att stadens poliskår inte gör allt de kan för att lösa fallet, och hon bestämmer sig för att hyra tre reklamtavlor utanför staden för att belysa detta.

Originaltitel Three Billboards Outside Ebbing, Missouri
Regissör Martin McDonagh
Manus Martin McDonagh
Genre Drama, Kriminalare, 2010-tal
Skådespelare Frances McDormand, Woody Harrelson, Sam Rockwell, Caleb Landry Jones, Lucas Hedges, Abbie Cornish, Peter Dinklage, John Hawkes, Samara Weaving, Clarke Peters, Zeljko Ivanek, Sandy Martin, Amanda Warren, Kerry Condon, Brendan Sexton III, Kathryn Newton

kanemura
2020-01-13
Första halvan av filmen är sprängfylld med mys-liberal (liberal as in amerikansk politik-liberal) korvstoppning - rappkäftad hipster, dumma vita poliser, coola afroamerikaner, gubbslem och ett riktigt rivjärn till fruntimmer. Det räddas PRECIS av riktigt bra skådespel och en jättefin scen med Woody Harrelson. Sista halvan är betydligt bättre och det framstår mer som ett starkt drama än reklamfilm mot Donald Trump. Det politiska tog dock för mycket överhand för mig men jag kan tänka mig att många svenskar skulle gilla den.
2019-12-21
5:an är inte långt borta. Välskrivet och lätt underligt med en rejäl hop udda karaktärer. Svårt att sätta korrekt genre här, men det är oavsett en förbaskat bra film.
running_b
2019-10-27
Bra känsla och skådespeleri, men blir lite ointressant.
MsA
2019-08-11
Bland det bästa jag sett på lääänge! En blanding av humor och sorg! Frances och Sam är briljanta! Ja alla roller är bra! :)
dafreakish
2019-08-04
Fullständigt briljant historia med skådespeleri på nivåer sällan skådade. Från minsta statist till huvudrollerna så är det här regi på allra högsta nivå. Smart, fyndigt och fruktansvärt mörkt och en självklar femma. McDormand och Rockwell är magnifika. Ett mästerverk i det lilla formatet.
Albion
2019-07-09
I de flesta stycken en överskattad film. Alltför skruvade karaktärer och situationer som vrider filmupplevelsen åt fel håll. Jag tappade i alla fall sugen lite grann en bit in i filmen och betyget stannar på en 3;a
Afflicter
2019-04-16
En fin och lite märklig film. Spännande karaktärer gör det här till ett riktigt sevärt drama, även om det förekommer en del underliga scener där alla skådespelare inte håller måttet.
2019-03-16
Oj! En film med många ansikten. Ibland känns det som ett övertydligt amerikanskt tv-drama, medan det andra stunder luktar såväl Coen som Lynch. Överdrivna utmejslade bifigurer utgör en märklig kontrast till mångbottnade karaktärer. Emellanåt trycks moralkakor ner i halsen på tittarna, medan nästa scen innehåller subtila budskap om något helt annat. Sidoberättelserna är många, men ingen av dem känns krystad eller långsökt. Vad filmen lider så får även de mest utmejslade karaktärerna ett eget liv. Och så en grrrym Frances McDormand på det. Hela kalaset flyter på något sätt ihop till en väl fungerande helhet. Mycket bra film! (10/15)
jesse8
2019-03-10
vonadel
2019-03-08
Ah, härligt med en riktigt bra film. Mycket bra skådespel, men även en intressant story som håller hela vägen. Snygg och välgjord. 8/10