3.8

Three Billboards Outside Ebbing, Missouri

För sju månader sedan våldtogs och mördades Mildred Hayes dotter. Mildreds frustration växer eftersom hon upplever att stadens poliskår inte gör allt de kan för att lösa fallet, och hon bestämmer sig för att hyra tre reklamtavlor utanför staden för att belysa detta.

Originaltitel Three Billboards Outside Ebbing, Missouri
Regissör Martin McDonagh
Manus Martin McDonagh
Genre Drama, Kriminalare, 2010-tal
Skådespelare Frances McDormand, Woody Harrelson, Sam Rockwell, Caleb Landry Jones, Lucas Hedges, Abbie Cornish, Peter Dinklage, John Hawkes, Samara Weaving, Clarke Peters, Zeljko Ivanek, Sandy Martin, Amanda Warren, Kerry Condon, Brendan Sexton III, Kathryn Newton

Andreas_
2020-06-26
Väldigt bra film av mannen bakom geniala In Bruges bland annat, här har vi lite mer drama än komedi men det är ändå mycket svart komik bakom den allvarliga storyn, även fantastiskt skådespeleri av samtliga inblandade skådisar, luktar oscar om både film och skådisarna men tror ingen vann, kan minnas fel, synd i vilket fall, men tycker att speciellt Frances McDormand gör sitt livs roll och likaså Sam Rockwell, helt fantastiska båda två, fängslande drama samtidigt som man får le lite åt både idioti och korkade beslut och rappa dialoger av karaktärerna, även mycket starka prestationer av övriga inblandande i mindre och större roller, enda som inte riktigt sätter dit 5:an för min del, är att jag inte gillar hur filmen slutar, vilket jag inte vill avslöja men jag känner mig inte riktigt tillfreds, men i övrigt så är 4:an väldigt stark och filmen är väldigt bra, så denna rekommenderas!
jcoke88
2020-06-19
Man blir skriven på näsan i varje scen.
Djason
2020-04-15
Fantastisk film som är otroligt välspelad, förstår att flera blev Oscarsnominerade och även fick priset. Bra film som håller mitt intresse uppe genom hela filmen. Skön humor blandat med smärta och sorg.
kanemura
2020-01-13
Första halvan av filmen är sprängfylld med mys-liberal (liberal as in amerikansk politik-liberal) korvstoppning - rappkäftad hipster, dumma vita poliser, coola afroamerikaner, gubbslem och ett riktigt rivjärn till fruntimmer. Det räddas PRECIS av riktigt bra skådespel och en jättefin scen med Woody Harrelson. Sista halvan är betydligt bättre och det framstår mer som ett starkt drama än reklamfilm mot Donald Trump. Det politiska tog dock för mycket överhand för mig men jag kan tänka mig att många svenskar skulle gilla den.
2019-12-21
5:an är inte långt borta. Välskrivet och lätt underligt med en rejäl hop udda karaktärer. Svårt att sätta korrekt genre här, men det är oavsett en förbaskat bra film.
running_b
2019-10-27
Bra känsla och skådespeleri, men blir lite ointressant.
MsA
2019-08-11
Bland det bästa jag sett på lääänge! En blanding av humor och sorg! Frances och Sam är briljanta! Ja alla roller är bra! :)
dafreakish
2019-08-04
Fullständigt briljant historia med skådespeleri på nivåer sällan skådade. Från minsta statist till huvudrollerna så är det här regi på allra högsta nivå. Smart, fyndigt och fruktansvärt mörkt och en självklar femma. McDormand och Rockwell är magnifika. Ett mästerverk i det lilla formatet.
Albion
2019-07-09
I de flesta stycken en överskattad film. Alltför skruvade karaktärer och situationer som vrider filmupplevelsen åt fel håll. Jag tappade i alla fall sugen lite grann en bit in i filmen och betyget stannar på en 3;a
Afflicter
2019-04-16
En fin och lite märklig film. Spännande karaktärer gör det här till ett riktigt sevärt drama, även om det förekommer en del underliga scener där alla skådespelare inte håller måttet.