2.5

3 Days to Kill

En svårt sjuk agent planerar att lägga karriären på hyllan för att kunna ägna sina sista månader i livet med sin familj. Han ges möjligheten att pröva ett nytt botemedel om han gör ett sista uppdrag.

Originaltitel 3 Days to Kill
Alternativ titel Three Days to Kill
Regissör McG
Manus Luc Besson, Adi Hasak
Genre Kriminalare, Thriller, Drama, Action, 2010-tal
Skådespelare Kevin Costner, Amber Heard, Hailee Steinfeld, Connie Nielsen, Richard Sammel, Tómas Lemarquis, Marc Andréoni, Jonas Bloquet, Bruno Ricci, Eriq Ebouaney, Joakhim Sigue, Alison Valence, Maï Anh Le, Philippe Reyno, Big John, Michaël Vander-Meiren

deswhip
2018-05-05
Jag tror nog man för tydlighetens skull får lägga filmen i actionkomedi genren, det är ingen skämthumor men likväl actionkomedi, humorn ligger i situationerna. Det är ingen filmtekniskt jättehög nivå, jag kan tänka mig att de flesta professionella filmkritiker skulle ge den en etta eller tvåa. Men jag gillar filmen ändå, det är trevlig och väldigt positiv underhållning.
AsianDawn
2018-01-25
Underhållande och småkul bagatell.
Rele
2018-01-24
Som en film är den här rullen nästan värdelös. Några bra skådespelare och några korta händelser i filmen höjer betyget till en tvåa.
Litsne
2017-09-09
Rolig och underhållande i början och mitten. Den blir lite amerikanskt slemmig på slutet vilket sänker den till en 3:a.
2017-07-16
Det tar inte lång tid att identifiera detta som en produktion av Luc Bessons manusförfattande. Man lägger märke på detta i blandningen av action, humor, drama och de rätt enkla karaktärer. Jag tillhör dock skaran som oftast blir väldigt underhållande av vad Bessons skapelser. Denna gång känns det dock som det hela såg bättre ut på pappret än som färdig produktion. Det hela är väldigt ambitiöst med känslosamt med familjedrama mitt i all spionaction. Humorn räddar ett godkänt betyg. 2++
Körsbär
2017-06-25
Jag fick en positiv överraskning här, visst trovärdigheten är väl inte skyhög men jag gillar tempot och action(en) i filmen. :) skön film helt enkelt!
HerrNenne
2017-04-13
Både kompetent och stabil action utan dödtid, och rörande familjedrama. Rekommenderas!
Cipramil
2017-01-28
Älskar den ovanliga och lite oväntade humorn. Actionscenerna är klassiska, men emellanåt glimtar de till. Costner är klockren.
melonbabe
2017-01-12
Det tog inte många minuter för den filmen att stängas av och få en etta. Grova faktafel avseende sjukdomen gör att jag tappar intresset direkt. Hollywood har uppenbarligen inget intresse av att konsultera Google och ge det ungefär en minut för att läsa resultatet och se att manus är värdelöst. Önskar jag kunde ge den en 0:a.
GinNTonic
2016-11-09
De dramatiska delarna av filmen med huvudpersonens relation till sin familj blir rätt intressanta efter ett tag. I övrigt är historien rätt tramsig och actionscenerna ointressanta och dåliga.