Three Generations

Ray är som de flesta tonårskillar är mest, fast med ett betydande undantag - han föddes i en kvinnokropp. Hans singelmamma Maggie har misslyckats fatalt med kärleken i sitt liv, och som kvitto på detta är hon inneboende hos Rays mormor Dolly. Dolly i sin tur lever med flickvännen Frances som hanterar Rays könsidentitet betydligt bättre än Dolly, som undrar varför Ray inte bara kan bli lesbisk istället, som hon själv. Men trots allt stöd en ung transperson kan önska visar det sig vara lättare sagt än gjort för Ray att genomföra en könskorrigering, när hans pappa kommer tillbaka in i bilden.

Originaltitel 3 Generations
Alternativ titel About Ray
Regissör Gaby Dellal
Manus Nikole Beckwith
Genre Drama, Komedi, 2010-tal
Skådespelare Elle Fanning, Naomi Watts, Susan Sarandon, Linda Emond, Tate Donovan, Maria Dizzia, Sam Trammell, Andrew Polk, Tessa Albertson, Jordan Carlos, Elle Winter, Maxwell Simkins, Mattea Conforti, Antonio Ortiz, Marquis Rodriguez, Susan Blackwell

Johjt
2018-09-23
Jaja..
bisam
2018-06-09
Fin estetik, intressant ämne, varmt skildrade relationer, kanske något stereotypa men annars engagerande och trovärdiga karaktärer.
2018-04-03
Fanning är bra och det mesta kring trans-grejen och familjens reaktioner funkar väldigt bra. Jag gillar verkligen hur vardagligt och ospeciellt det känns. Det är unikt och jag uppskattar det som fan! Men hela grejen med "pappan" och dom konflikterna funkar verkligen inte alls.
ulpe01
2017-05-15
Komplicerade förhållanden mellan komplicerade människor. Mycket känslor i omlopp och en hel del humor i allt elände. Bra skådisar.
AlbinWesley
2016-01-01
Den lever inte upp till sin fulla potential riktigt... men jag måste sätta fyra ändå. Så himla varm och härlig film, fint NY-soundtrack och bra bildspråk. Älskar samspelet mellan karaktärerna, dynamiken, humorn.