2.5

Thunder Run

Charlie är krigsveteran, och ska köra en lastbil med plutonium från Nevada till Arizona. Men ett gäng terrorister har fått reda på lastbilens värdefulla innehåll.

Originaltitel Thunder Run
Regissör Gary Hudson
Manus Cliff Wenger, Charles Davis, Carol Lynn, Carol Heyer
Genre Thriller, Action, 80-tal
Skådespelare Forrest Tucker, John Ireland, John Shepherd, Jill Whitlow, Wallace Langham, Cheryl-M Lynn, Marilyn O'Connor, Graham Ludlow, Alan Rachins, Tom Dugan

Starkbröl
2023-01-20
Halvunderhållande B-schlock utan intern logik men med tidstypiska effekter. Unikast är givetvis den alltför korta sekvensen när en långtradare med släp hoppar. Distribuerad, men inte producerad, av Cannon -- annars en ganska typisk Cannon-film.
2017-08-29
En omtitt på dvd och nostalgifaktorn är extremt hög. Fortfarande tröstlöst fånig på sina ställen, men en grymt underhållande action som fullkomligt dryper av 80-tals atmosfär.
emmycaution
2014-03-09
En film som ställer många frågor och lämnar lika många obesvarade. Det bästa med filmen är att den ger utrymme för 45 minuter lek innan den börjar.
2007-08-25
Haha, hur tänkte dom här. En tafflig med underhållande och mer våldsam ripoff på "nu blåser vi snuten" Bäst (och töntigast) är såklart scenen när de jagas av beachbuggys
W.Andersson
2004-07-27
Hyfsat trevlig film, men det är många saker som inte riktigt hänger ihop...
federico
2003-01-01
Detta var den första filmen som jag hyrde på video. Den är kass men borde vara värld en femma av nostalgiska skäl.