3.3

Thursday

Casey Welles är en ung arkitekt med ett bra jobb, hus i förorten och en vacker fru, som han vill adoptera ett barn med. Men det fanns en tid innan Welles blev arkitekt - ett förflutet som helt plötsligt knackar på dörren, i form av en gammal vän med en väska full med heroin.

Originaltitel Thursday
Regissör Skip Woods
Manus Skip Woods
Genre Action, Thriller, Drama, 90-tal
Skådespelare Thomas Jane, Aaron Eckhart, Paula Marshall, Paulina Porizkova, Mickey Rourke, Michael Jeter, Glenn Plummer, James LeGros, Gary Dourdan, Shawn Michael Howard, Brian Hooks, Luck Hari, Bari K Willerford

2017-10-25
Uträknad/gissad fyra, sällan filmtipset har så fel. Det känns verkligen som en sån där typisk direkt till video Tarantino-kopia som var väldigt vanligt under andra halvan av 90-talet. Mycket förvånande att se så många höga betyg. Rent av en lite småsvajjig tvåa faktiskt. Kanske hade uppskattat den när jag var 14. Platta karaktärer och noll känsla i dialogen.
Andreas_
2017-05-31
Älskade filmen när den kom ut och den var en så kallad klockren 90 tals rulle, då Tarantino var som störst och dom små inspirerande kopiorna stod som spön i backen, oftast riktigt dåliga men här kom en som var av dom bättre...med det sagt så är den inte lika häftig idag, kanske för att man är äldre eller kanske för att man har högre krav på t.ex manus och skådespeleri idag eller kanske alltihop, men den fungerar än idag absolut och hamnar så där lite mittemellan som en bra film, visst kan man som sagt önska mer av manus och skådespeleri av samtliga men tycker ändå att detta utan tvekan är Thomas Janes bästa film i hans karriär och Mickey Rourke är alltid bra men tyvärr bara med i två korta scener här, den som sticker ut mest är verkligen Paulina Porizkova som verkligen gör en superroll av sin lilla biroll...Aaron Eckhart hade jag dock önskat lite mer av, men som första större filmrollen för honom så får han godkänt. Storyn är simpel och kort men det fungerar, visst har den lite brister i logiken i storyn ibland men det kan man köpa utan att bli alltför irriterad, så denna lilla pärla som många säkert har missat är helt klart värd att se än idag om man råkar komma över den, vilket är svårt eftersom den finns i ytterst få exemplar där ute, lite av en raritet kan man säga och betyget idag har sjunkit men stannar ändå på en stark 3:a
Olof_Gronlund
2015-12-22
Nej, man måste nog varit uppväxt då för att tycka om den, jag såg den nu 2016 och tyckte bara den var bull rakt genom. Få scener som fick mig att tycka den var rolig, och miljöombyte kan man glömma. Vet inte vad som hindrar mig från att ge den en etta, men blir en tvåa i alla fall.
2015-12-19
Tja, det här skriker 90-tal och Tarantinos inspirationkälla är uppenbar. Småkul blandning med sex o våld o skruvade karaktärer.
2015-01-27
Efter Tarantinos "Pulp Fiction" fick vi ett resterande 90-tal med många filmer som ville leka på samma spelplan. Ingen kunde mäta sig med Tarantino men jag älskade försöken och denna film tyckte jag extra mycket om. Idag står denna film i hyllan och jag på pockar fram den då och då. Underhållande, våldsamt och fyllt med sköna karaktärer. 4-
Zebulonm
2013-07-30
Den e okey men slutet känns lite avhugget, Mickey Rourke e med alldeles för lite.
larox
2013-05-19
så fruktansvärt verklighetsfrånvänt , dessutom omotiverat övervåld. Har ingen förståelse för den här typen av filmer, vem är de till för och varför? Finns inget värde, absolut inget underhållnigsvärde.
KyLLo
2013-02-15
Våld och humor i en film som inte kan mäta sig med liknande filmer av kända regissörer. Den börjar lovande, men innehåller omotiverat övervåld och halvdåliga skådisar. Inte heller speciellt underhållande i längden. Och jag kan inte påstå att en film automatiskt blir bättre ju våldsammare den är.
ziferN
2012-11-03
Småmysig, småkul, småspännande och underhållande film som känns en aning Tarantino inspirerat, bra försök måste jag nog allt säga. Filmen har ett bra tempo och den började hyfsat bra men sen under dom sista 20 minuterna så blir filmen lite sämre, men den fungerade ändå att kolla på för stunden då den har en helt ok story och ett par härliga scener. Stabil trea.
Snah
2012-09-05
Lite väl mycket våldsfrosseri.