1.6

Ticker

Chicago-polisen har lyckats fånga bombterroristen Swans kvinnliga hantlangare Claire. Att de har trampat honom på en öm tå är hans fruktansvärda ultimatum ett bevis på: Varje timme, tills hon släpps fri, kommer han att spränga en slumpmässigt utvald byggnad i luften. Under extrem press tvingas polisen släppa Claire, men de skuggar henne med förhoppningen om att hon ska leda dem till Swans gömställe. Samtidigt som specialstyrkan går till aktion hörs en våldsam explosion när en hel stadsdel förvandlas till en rykande ruin. Swan har skrivit sitt namn med blod och måste till varje pris stoppas. Men nu tar bombgruppens ledare Frank Glass över. Och han tar det personligt...

Originaltitel Ticker
Regissör Albert Pyun
Manus Paul B Margolis
Genre Action, Drama, 2000-tal
Skådespelare Steven Seagal, Tom Sizemore, Dennis Hopper, Jaime Pressly, Nas, Norbert Weisser, Peter Greene, Kevin Gage

Robkiller
2018-02-08
Rätt usel bomb-film. Kass regi och risig handling.
2015-09-24
Pyun bör definitivt hålla sig borta från denna genren och hålla sig till sina cyborgs för det här var fasen inte bra. Slö, ful och totalt oinspirerad action med en drogpåverkad Sizemore, en trött Seagal och en ännu tröttare Hopper.
ClintanTheKing
2014-03-09
Underskattad. En av de vassare Seagal-filmerna faktiskt även om han inte har huvudrollen. Sizemore och Hopper lyfter den en hel del med fina insatser.

2010-06-11
Så sjukt dålig film. Vill inte snacka illa om de döda, men Dennis Hopper har aldrig varit såhär dålig. Vet inte om han ska ändra rösten för att låta som en irländare eller om det är hans riktiga röst, jag har iaf inte hört honom så någon gång innan. De underbara replikerna från Norbert Weisser är ju i en klass för sig. För att summera, jag tror inte jag sett en sämre film, denna hamnar under D-wars alla gånger. Kan mycket väl vara den sämsta filmen jag sett. Solkar 1a, alla gånger. Fast svar på Noseman 2005s kommentar, de har iaf 5 minuter rätt om hur man gör en film och det är eftertexterna som är som de ska.
dudson
2010-03-09
Sista filmen där Sigge fortf,,var rätt smal å i form..Tom Seizmore är åxå med så det lyfter den här sörjan lite Iaf...Och som ofta är så är Dennis-Hopper åxå med å spelar skurk med skin-rock..men det hjälper fan inte mkt...En rätt Patetisk film det här..men vill man se sigge smal för en gångs -skull så är det den här som gäller just nu...
karlmats
2009-06-21
Resultatet av den här soppan är nog insikten att jag ogillar Steven Seagal mer än jag gillar Albert Pyun, dock också att Pyun verkligen inte ska hålla på med försök till seriösa filmer för det här var så dåligt att det nästan gjorde ont. Alla inblandade gjorde fan bort sig, och även om det inte är några direkta fel på rullen så känns den bara så billig och avslagen att man slutar bry sig efter fem minuter. Jag älskar b-filmer men tyvärr håller den här inte ens till att torka sig i röven med när man går på dass, enda trösten är väl att det hade den inte gjort även om man hade köpt den på dvd. Men det här är väl å andra sidan priset man får betala om man ska hitta Pyunpärlorna man vet finns där ute.
Haz
2008-11-13
Det var kul med alla bomber synd bara att seagal inte fick visa upp sig för än i slutet. men den var ändå riktigt bra.
Emovies
2008-11-12
En mycker bra film! Jag blev väldigt imponerad av den! Manuset var bra, dialogen var bra, effekterna var bra, filmens action var bra, skådespelarna var mycket bra och filmen regi var mycket bra. Dennis Hopper spelar som vanligt skurken underbart! Tom Sizemore är mycket bra och tuff i den här filmen! Steven Seagal är som vanligt hur bra, cool, tuff och underbar som helst! Albert Pyun gör ett mycket bra jobb med den här snabba och coola action filmen! Filmen får en stark 4!
Goirwei
2008-10-08
tråkig
Kurganen
2008-09-16
Ääh... En av de sämsta filmer som någonsin gjorts faktiskt. Det är inte ens kul så dålig den är.