3.3

Kittlad

I en märklig kittlingstävlingsvideo på nätet betalas unga män för att bindas fast och kittlas. Reportern David Farrier finner det fascinerande och skickar en intervjuförfrågan till det bakomliggande företaget, men möts av hånfulla kommentarer om sin sexuella läggning samt rättsliga åtgärder ifall han gräver djupare. Farrier bestämmer sig för att ta tjuren vid hornen, och reser till de hemliga kittlingstävlingarnas hemvist i Los Angeles. Trakasserierna fortsätter, men Farrier vägrar låta sig hindras från att gå till botten med denna förundransvärt egendomliga historia.

Originaltitel Tickled
Regissör David Farrier, Dylan Reeve
Genre Dokumentär, 2010-tal

best_jeppe
2021-08-05
Fascinerande men aning otillfredsställande. Stabil 3a.
stgurgel
2017-03-02
Helt makalöst skruvad historia
2017-02-02
Lite originellt tema, ja. Men allt som eventuellt är av intresse får man veta i filmbeskrivningen. Filmen gav mig ingenting utöver det och ärligt talat bryr jag mig inte heller.
emilstjernholm
2016-12-18
Börjar som ett lättsamt inslag i en vicedokumentär om något som är lite udda men utvecklar sig till en rafflande historia om en person som utnyttjar sin maktposition på hemska sätt.
QuiNonStultus
2016-12-16
Kan detta verkligen va sant..? O.o
haajen
2016-12-03
En dokumentär som växer och blir riktigt spännande ju längre den fortgår. Synnerligen skruvat ämne men fascinerande!
Björkman
2016-10-09
Fetischer i sig är inget jag lägger några negativa värderingar i, alla gillar vi olika, men att det finns folk som drar saker för långt finns givetvis inom allt i livet. Den skumraskperson detta kretsar kring ljuger om saker på ett ganska uppenbart och förutsägbart sätt, det mer uppseendeväckande är de resurser personen har och att denne orkar lägga all energi på att upprätthålla sitt halvdolda imperium. Stort plus för att filmskaparen även lyfter fram folk med kittlingsfetischer ur den majoritet som beter sig rekorderligt. Klart stabil dokumentär.
AlbinWesley
2016-09-09