2.6

Tiden och barnet

En berömd barnboksförfattare går in i en butik med sin 5-åriga dotter, tittar bort ett kort ögonblick och sedan är barnet borta. Självanklagelserna krossar parförhållandet och närstående får lida.

Originaltitel The Child in Time
Regissör Julian Farino
Manus Stephen Butchard
Genre Drama, Science Fiction, 2010-tal
Skådespelare Benedict Cumberbatch, Kelly Macdonald, Stephen Campbell Moore, Saskia Reeves, Andrea Hall, Beatrice White, Franc Ashman, Anna Madeley, Elliot Levey, Lucy Liemann, Laurence Spellman, Chase Collard

idaho1981
2020-03-31
Såg lovande ut både med historien och skådespelarna, men det förvaltas inte väl och blir en rätt banal historia om ngt som kunde vara riktigt berörande. Synd på så bra potential.
idaho1981
2020-03-31
2020-03-28
Nja, kändes lite lamt det här. Jag antar att man ville testa ett lugnare grepp hur ett trauma får efterverkningar och hoppade då över själva traumat, kändes det som. Det finns ju redan så många kaosartade versioner där ute, så försöket var inte fel i sig. Men sedan var det en väldigt konstig sidohistoria, som jag tyckte blev komisk, kanske meningen, vad vet jag!