2.6

Tidsfrist noll

Desarmeringsexperten Jimmy har i flera år levt i Boston, men ingen känner till att han är en f d IRA-terrorist. När en serie bombattentat drabbar Boston inser Jimmy att det är någon från hans förflutna som kommit för att hämnas på honom.

Originaltitel Blown Away
Regissör Stephen Hopkins
Manus John Rice, Joe Batteer
Genre Action, Thriller, 90-tal
Skådespelare Tommy Lee Jones, Jeff Bridges, Suzy Amis, Forest Whitaker, Lloyd Bridges

deswhip
2016-12-25
Otroligt att jag inte sett filmen tidigare!... Jag tycker att den var bra iaf. Tommy Lee Jones står som så ofta för större delen av behållningen av filmen.
fridenpaden
2016-06-18
Jag var helt säkert på att jag sett den här actionrullen från 90-talet tidigare men hade inget minne av handlingen eller nåt över huvud taget. Så varför inte se om den? Hygglig action, eller rättare sagt spänning. Det är Tommy Lee Jones som gör filmen. Han är härligt rolig. Men handlingen? Meh! Om några månader har jag glömt bort den här filmen ånyo!

2015-06-12
Spännande rakt igenom men vad som får filmen att sticka ut är både Jeff Bridges och Tommy Lee Jones fullkomliga dialekthaveri. Bridges kör en cocktail av sitt vanliga snack, försök till bostondialekt och ännu sämre försök till irländsk dialekt. Lee Jones låter ibland som en tysk som försöker prata irländska.
2014-11-13
En hygglig actionfilm. I varje sekvens händer det någonting spännande och Tommy Lee Jones är som vanligt väldigt sevärd. Jag funderade på varför jag missade den när den först kom ut men så läste jag på IMDB.com att "Speed" kom ut samma år t.o.m. samma sommar och då förklarar det att denna hamnade i skuggan. En film man kan se om.
precineadd
2014-07-04
spänning noll
Andreas_
2013-11-24
Förstår inte vad det var med Hollywood på 90 talet? visst slängde dom ur sig massa välgjorda filmer här och var men 80% av dom är ju för fasen så slarvigt gjorda med så mycket detaljmissar och "plotholes" att man hade blivit mörkrädd om det än idag varit lika slarvigt utfört. På 90 talet som yngre, så upptäckte jag aldrig alla osannolika händelser eller detaljmissar som man gör idag, så när man ser om gamla klassiska filmer som t.ex Blown Away så kan jag inte annat än att sänka betyget, tack å lov så går det framåt även om det görs en del slarviga filmer än idag. Hur är det då filmen med alla detaljmissar, jo den duger i brist på annat, mycket mer än så kan jag inte säga, men med dom stora skådisar som är med i filmen så borde dom kunnat bidra med lite extra dynamik men icke tyvärr, dom är alla väldigt karaktärslösa och platta tycker jag, och det hjälper föga att Tommy Lee Jones tränar för att spela Two Face i Batman Forever ett år senare, för hans överspel är lika grovt i båda dessa filmer, och det är riktigt synd eftersom Tommy Lee Jones annars är en lysande skådis, och Jeff Bridges och Forest Whitaker spelar visserligen inte över, men ack så lite djup dom gör i sina karaktärer, platta och trista. Nä betyget blir en svag 2:a för detta spektakel, hade skådisarna gjort bättre ifrån sig och om regissören försökt göra den mer realistisk genom att eliminera alla fåniga orealistiska missar så hade betyget kunnat stanna kvar på en stark 3:a, men det nu landar det endast på en svag 2:a.
benoit
2012-06-02
Kanske inte det bästa man har skådat men småskön action
kanemura
2012-02-08
Bitvis riktigt spännande men jag tycker att Tommy Lee Jones, som jag normalt sätt tycker otroligt bra om, spelar över litet för mycket här.
Ahrle
2012-02-08
I grunden en bra historia men Tommy Lee Jones överspel förstör väldigt mycket. Filmen blir lite blaha blaha tyvärr.
2012-02-03
Utskälld när den kom. och så här efter en omtitt får jag tyvärr sänka betyget ett snäpp. Fortfarande en hygglig actionthriller, men Tommy Lee Jones spelar över nåt förbaskat och är svår att ta på allvar.