3.4

Tiger on the Beat

Polisen Francis blir plötsligt tvungen att jobba med en helt ny partner som han inte riktigt kommer överens med. Denna klart udda duo måste samarbeta för att lösa ett fall som har med en mördad narkotikalangare att göra.

Originaltitel Lo foo chut gang
Regissör Liu Chia-liang
Manus Kwok Chi Tsang
Genre Action, Drama, Komedi, Kriminalare, Thriller, 80-tal
Skådespelare Ti Lung, James Wong (I), Norman Chu, Shing Fui-on, Chow Yun-fat, Nina Li Chi, Phillip Ko, David Chiang, Conan Lee, Shirley Ng, Lydia Sum, Gordon Liu Chia-hui

schramm
2021-03-28
omöjligt att se bortom kvinnomisshandlingen. lämnar en vidrig eftersmak
BrutusBeefcake
2015-12-27
Chow-yung Fat går runt och slår både dummingar och kvinnor och lyckas som vanligt att vara fantastiskt tuff när han gör det (inte kvinnor då kanske). En till en början ganska så tramsig buddy-cop rulle som inte är jätteintressant bjuder på kanske världens bästa slutfight någonsin. (7+/15)
Z3rog
2010-03-27
EXTREMT undehållande, extremt välgjorda actionsekvenser och perfekt kordinerade slagsmål.

2010-03-17
Vilken härlig jävel som bara blir bättre och bättre. Makalöst tramsig dock, men det får det lov att vara när det vankas "Rush hour" action
film_Alex
2008-01-07
Lättsam action komedi som bjuder på lite humor och bra action, men resultatet är av väldigt blandad kvalité. Chow Yun-Fat gör en av sina sämre insatser och det är en hel del överspel från andra skådespelare. Stridskoreografin är å andra sidan bra och humorn funkar så filmen funkar bra för en kväll.
Kalkonhönan
2007-04-02
Riktigt härlig överraskning proppfull med sköna scener, lättsam humor och en alltid väldigt bra Chow-Yun Fat som är galant som modern revolverman i polismiljö. Och behöver nog inte ens nämna motorsågsduellen, bland det bästa jag sett i HK-actiongengren.
jp
2007-02-22
Skön klassiker.
XenoMorph
2006-10-02
Grym motorsågsfight
sQuiGboBBle
2006-07-04
Vanlig HK-Action med råa och blodiga actionsekvenser, speciellt motorsågsduellen. Chow yun-fat visar ännu en gång att han är både bäst och tuffast inom action genren.
yangbo
2006-05-28
otroligt bra! innehöll allt som kan önskas från hk action!