2.5

Tigers film

Den överenergiske och ständigt studsande Tiger blir övertygad om att han inte kan vara den ende i sitt slag, och börjar sökandet efter sin randiga familj. Trots att Tiger har underbara vänner och unge Ru som kompis när det gäller att studsa omkring, börjar han grubbla på om det inte kan finnas andra tigrar någonstans därute. Detta leder den alltid lika sprudlande Tiger på en fantastisk resa genom Sjumilaskogen på jakt efter ?det största och mest gigantiska? familjeträdet inom synhåll. När hans sökande visar sig vara fruktlöst försöker Tigers vänner muntra upp honom genom att klä ut sig till hans släktingar i hemgjorda tigerkostymer. Men detta fördjupar bara Tigers längtan efter sina sällsynta släktingar och envist studsar han ut i en kall vinterstorm för att söka efter dem.

Originaltitel The Tigger Movie
Regissör Jun Falkenstein
Manus Jun Falkenstein
Genre Animerad, Komedi, Familjefilm, 2000-tal
Skådespelare Jim Cummings (röst), Nikita Hopkins (röst), Ken Sansom (röst), John Fiedler (röst)

2017-12-10
Inte bra alls!!!
2017-10-23
päronanton
2017-07-14
Älskar denna! För alltid en tår i ögat för jag tycker den är så söt och fin! Väldigt bra soundtrack också! En barndoms favorit helt enkel!
Jämte
2013-02-23
Kom ihåg att man blev rörd över Tigers sökande efter sina rötter. Han och Ru verkar vara Bros for life, dödspolare typ. Var dock riktigt länge sen man såg den här filmen.
Xenox
2012-07-25
Tiger är verkligen en riktigt skön karaktär!
Lord_saile
2011-09-03
Mysig, men är inte så mycket mer än så. Det räcker rätt långt ändå.
Mikkala
2011-07-18
Söt film som verkligen har ett budskap! :)
chow666
2010-07-03
jag sommnade när jag såg den på bio
ErikNolander
2010-03-27
Rolig, fin och understryker vikten av en familj (vilket brukar gå hem hos mig). Den är värd sin starka 3:a.
ziferN
2009-07-11